lördag 8 september 2012

Minnen när man sitter på youtube...

... och Carolina har gått ut med klassen.

Hon hette Meimi, och var min pojkväns mamma. Jag var 16 år, och bodde hos hans familj i Åsele.  Hon kom att bli ett stort stöd för mig under några år..  var som en extramamma... och den dagen jag gjorde slut med min pojkvän så saknade jag henne mer än honom. Hon var en av dessa få människor i mitt liv som lärde mig om styrka och villkorslös kärlek... och jag vet, genom hennes dotter, att den dagen när hon läste min och Sven-Eriks förlovningsannons i tidningen så var hon lycklig för min skull, och hoppades att jag hade hittat "en riktig man". Å det gjorde jag ju...

Jag hörde henne nu... minns hur hon alltid skruvade på radion och sjöng med...när de spelade:



Jag älskar dig, Meimi... jag vet att du har det bra i himlen.


Inga kommentarer: