tisdag 26 februari 2008

Eländesraddan....

Jag skriver inget nu... jag orkar inte!

Sen blir jag lite deprimerad på skrivandet... jag skulle önska att jag hade något roligt att skriva om.
Jag går aldrig tillbaka och läser vad jag har skrivit, därför att det är ju bara en radda av elände! Vem vill läsa om sånt?

Och ikväll blev det bara ännu mera elände... " Mitt lilla skötebarn"... min lillebror... ligger på intensiven..

(Men någe roligt kom jag på att jag skulle skriva.... Carolina har haft en bra dag!!! I skolan hade de varit väldigt förstående, hon har varit och fikat med kompisar, och hon ska gå och köpa "värsta" vårjackan på HM imorgon för sina presentpengar.... så hon var som en liten kvitterfågel ikväll! Så... Gud, det tackar jag dig för! Mycket!)

17 kommentarer:

✿Ewa sa...

tänker på dig och håller om länge länge...

*kram*

Gisan sa...

Jag kan inte låta bli att undra vad som hänt "ditt skötebarn". Jag vet ju lite vad du skrivit om honom. Jag vill att det ska vara nopg nu. Du måste få tänka på dig och Carolina i fred. Skönt att hon hade en bra dag och att det skänker dig lite glädje. Stora kramar...

Christina sa...

Vill bara "krama om" dig och Carolina lite idag.
Skönt att hon haft en bra dag din underbara dotter det är hon värd, alltid.
Hoppas att ni får en snäll dag bägge två
Kramkram

Isabelle sa...

För det första: Vila från skrivandet om det känns jobbigt, MEN låt absolut inte bli att skriv för att det blir eländigt. Du har det eländigt nu och det måste ut. Jag (och många med mig) läser gärna.

För det andra: Se där. Du hittade en ljusglimt ändå. Viktigt och framför allt väldigt bra :) Blir glad för både din och Carolinas skull.

Jag hoppas du kan få en liten solglimt idag och kanske samla i alla fall ett uns av energi till morgondagen. Jag skickar all styrka jag förmår.

Största kramen!!!

Musikanta sa...

När man är som mest ledsen behöver man tala om det hela tiden, både för sig själv och för den som orkar höra på. Åtminstone kände jag det så. Man mår säkert ännu sämre om man går och behåller alla känslor inombords för sig själv. Skönt att du i alla fall kan glädja dig åt att din dotter är lycklig. Ser du, det finns ljus i tillvaron trots allt!

Anonym sa...

Kära Elisabeth, vad har hänt med din lillebror ? Har ni inte nog med smärta?

Din tillvaro är ju mestadels tung och svår nu, så varför skulle du skriva om tjo-och tjim? Jag vill gärna läsa om hur dina dagar är, trots att de innehåller mycket smärta. Tycker du att det är bra för dig att skriva - så skriv !


Att du inte går tillbaka och läser, kan nog vara bra. Du har ju nog med nuets svåra stunder.

Roligt att Carolina kan vara glad. Krama henne från mig.

Och en stor varm kram till dig! Nalle

Helena sa...

Hittade hit via Christinas blogg.
Jag har läst igenom lite av det du skrivit.....livet är orättvist ibland.
Min mammas man föreläser om demens och jag har förstått att det till stor del är en annhörigsjukdom.
Kram/Helena

Annela sa...

Allt som tär på en måste ut annars blir man sjuk. Vi som följt dig länge vill läsa om hur du och Carolina har det i allt det svåra. har det och om vi kan trösta lite så är vi bara glada för det.
Kanske du också skulle ge dig något fint; en scarf, en läcker veckotidning eller en rolig krukväxt. Var snäll mot dig!
Kramar, vännen...

Tussegumman sa...

Elisabeth vad är det som har hänt din bror? Hoppas det är under kontroll nu! Önskar dig allt gott och det gläder mig att Carolina var glad och att hon får känna lite glädje emellanåt! Känner också att du behöver lite glädje också för att orka allt som händer! Önskar dig och Carolina allt gott min vän/ Många kramar från Tussegumman

Unknown sa...

Så skönt att din dotter haft en bra dag iallafall,att du fått något att glädjas över.=)
Sänder dig mina varmaste kramar och en tröstande omtanke...

Stor kram Maria

Tummelisa sa...

Har inte skrivit till Dig på länge, men följt Er ändå. Vet inte riktigt vad jag ska säga som kan ge Dig lite tröst.
Ni har det så tufft hela tiden, med få ljusglimtar. Vill inte att Ni ska bli drabbade av ännu mera tråkigheter som Du skriver om idag.
Tänker på Er ständigt och säkert många med mig.
Du skriver så bra, och många vill läsa vad Du har att säga.
Sluta inte om Du inte känner att Du måste vila från bloggandet.
Var rädda om Er.
Kram Tummelisa

Anonym sa...

Tittar in och bara lämnar ett avtryck.......jag finner inte rätt ord! (om de nu finns?)
Kram från mig!
Åsa

Anonym sa...

"Det blåser ute...det stormar i våra liv...

några rader från gårdagen..kände att det är så ditt liv är också men jag står här brevid...och stöttar i blåsten..så gott jag kan på avstånd..skickar stora varma kramar till dig/er..tar med er i mina kvällstankar....Kramarom...

Christina sa...

Jag går på Himlastigen, upplyst utav stjärnor och lägger en ros på din trappa.....
Önskar så att ni får en lugn och fin kväll och att natten blir lugn och rofylld.
Kram till dig och Carolina.

Kajsa sa...

Hoppas verkligen att det inte är nåt alvarligt med lillebror! Hur lessen du än är så kommer det alltid att finnas nån liten ljusglimt. I bland kan det vara svårt att hitta den bara. Skickar dej stora och varma kramar!!!

Anonym sa...

Så skönt att Carro hade en bra dag =) Det kan hon behöva... Hoppas du också snart får en bra dag =) Ni har fått mail=) Kram...

Anonym sa...

ja har du inte nog utan att din kära lillebror också skall ställa till det. jag vet hur det känns skall du veta. Hoppas att du kan få rå om dej själv lite nu o att det kommer lite sol upp till umeå

Kramar Bittan