lördag 23 augusti 2008

Svärmor...

... kommer idag. Jag ska möta henne vid bussen som kommer nu på förmiddagen.

En liten maka, och mamma, som kämpat med mycket i sitt liv. Nu kommer hon för att se hur vi har det... och naturligtvis för att träffa SE. Jag undrar hur det kommer att bli för henne?
Hon har inte träffat SE sedan han åkte in på geriatriken/ demensboendet... och hon har tidvis haft lite svårt att förstå att SE har samma sjukdom som hennes make hade.


Jag tror att det kommer att bli tufft för henne...


Jag tycker också att det känns lite tufft... jag har inte så mycket ork just nu. Men.... det är svärmor... en kvinna som jag tycker mycket om... har stor respekt för... och som behöver få träffa sin son.


Carolina tycker också att det blir kul att farmor kommer...

Det blir nog bra det här...


Glömde ju nästan bort: JAG HADE BESÖK IGÅR!! En kvinna som jag träffat på några gånger när jag tidigare (i livet på Himlastigen) var ute och rastade Pontus P. Hon kom ihåg att jag sagt att vi skulle flytta... och nu kom hon.
Vad det var roligt.... att få besök. Bjuda på kaffe och allt....

13 kommentarer:

happymajsan sa...

Hoppas Ni får en fin helg.
Många KRAMAR

✿Ewa sa...

Tittar in för en stor kram!
Hos mig är du nominerad! :)

Anonym sa...

Va roligt Elisabeth att få besök av svärmor ! Och även det andra besöket som du/ni haft.
Det kan ju bli svårt för henne att träffa SE nu, men ändå så underbart. Att du tar väl hand om henne är jag övertygad om.
Varma kramar Nalle

Anonym sa...

Jag tror att det blir en bra helg. Ni finns i mina tankar och förböner!

Elzie sa...

Jag hoppas att besöket för svärmor gick bra. Måste vara tufft för henne att hennes son också fått samma sjukdom.
Och vilken mysig människa som kom ihåg och kom och besökte. Annars är det, tyvärr, något som man ofta säger men aldrig blir färdig att göra.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Christina sa...

Önskar er en riktigt skön helg
Kram vännen

Anette sa...

Det kan kännas skönt att ha någon att dela eländet med...din make och hennes son, olika relationer men två vuxna.

Det är gott att läsa att du har positiva saker att skriva om också. Lev på de positiva stunderna och bunkra energin de ger dig, plocka fram dem när det är tungt.

Många kramar
anette

Turtlan sa...

Bjuda på kaffe..... finns det något mer genuint?

Den vackra frasen: - Jag sätter väl på lite kaffe...?

Sköt om Dig!

Anonym sa...

Hoppas svärmors besök hos SE går bra! Det måste vara svårt för henne..som det är för dig och C.
Kramar

Anonym sa...

Jag hoppas helgen blir riktigt bra och positiv, och ger trevliga minnen att tänka tillbaka på. Håller "alla" mina tummar för det! ;-)
Stor kram inför veckan som kommer.

Anonym sa...

Bilden på en bro.. en bro som bär...

Men du underbara kvinna, nu sa du ju vad jag måste ha som tavla. Den bro som jag fotograferat såååå många gånger. En helt underbar bild, enligt mig. Och en helt underbar bro. Den bär, och bär, och bär... så långt man vill.

Kram på dig!

Eleonora sa...

Va trevligt att svärmor/farmor kommer på besök till er. Hoppas ni får några trevliga dagar tillsammans. Stor kram från Eleonora

Anonym sa...

Ja, visst är det kul med lite besök,,,och lite avbrott i den grå vardagen. Alltid härligt när man kan få lufta tankarna med lite annat emellanåt,,man har nog med jobbiga tankar ändå som mal och mal,,,så det är behövligt med lite annat att lägga tankarna på :-)

Hoppas det gick bra med svärmor och besöket.