onsdag 27 augusti 2008

Vi hade fest...

... igår. På sockerkaka.
"Men.... har du bakat?" sa "sola i karlsta´" när hon klev in genom dörren, med sin nya dator.

"Ja, men vi måste ju fira... att du har fått en ny dator" sa jag med feströsten.


Så med nybakad sockerkaka och kall mjölk, så fick mamman en festlig förevisning i hur en dator fungerar(!).

Idag ska jag tacka Gud för att han uppfann skolan. För det är lite hennes livlina nu.... komma ut och se framtiden.

..........

I övrigt var det nog en ganska seg dag. Man snurrar lite på i sin känsla av overklighet... och försöker balansera den känslan med vardagens nu och här. Det är inte så lätt...

Idag kommer alla hem från Turkiet. Mamma och pappa, syskonen med familjer, syskonbarnen med sina respektive.... ja, idag landar de efter en vecka där borta. Det har nog haft roligt.... och det unnar jag dem verkligen.

Nu ska jag gå ut med herr Pontus P.

9 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

Härligt med lyckliga barn.

Men ... jag förstår inte varför inte även du och Carolina var med i Turkiet?
Visserligen anar jag, men fattar inte.

Kramar till er från mig i Bollebygd

Anonym sa...

Det är bland det godaste jag vet - Nybakt sockerkaka och kall mjölk! Mmmmmmm oj oj vad gott.

Marianne sa...

Härligt att ni firade datorn!

Å, Turkiet, mitt andra hemland där jag bodde i drygt sex år! Dit kommer jag alltid att längta tillbaka. Hoppas de fick en riktigt härlig semester.

Diverselådan! sa...

Man ska unna sig att fira så mycket som man kan, som en ny dator. Man måste uppmärksamma glädjeämnena.
Det känns tråkigt att ni av någon anledning inte varit med era nära till Turkiet.
Kram från Annette

Anette sa...

Du har ett hjärta av guld, vet du det?

kram

✿Ewa sa...

Ååå så gott med varm sockerkaka och mjölk!

Å det där med Turkiet...

Kram kram till er båda!

Anonym sa...

Vilken lycka att få sitt barn lyckligt, som du och hon förtjänar lyckan!

Varma kramar, Veronica.

Ella sa...

Tittar in och lämnar en kram till dig och Carolina

Anonym sa...

Ja men va kul med en ny dator och så sockerkaka på det.. det där är grejer det:-)
Du och dottern skulle ju varit med den övriga familjen i Turkiet helt klart.. kunde verkligen inte det fixas.. det där hade ni två behövt ju.
Inget jag har med att göra, men jag bara undrar lite försiktigt;-)
Varma kramar tillbaka