lördag 8 juni 2013

Skärgårdsdoktorn och vi...

... eller hur en svensk serie som nu går i repris fick oss att må så bra.
Idyllen, miljön, och...ja, jag vet inte riktigt vad det var som fick oss att känna sommarkänsla och må gott... men det spelar ingen roll. Vi njöt av teverutan, efterrätten, och kvällssolen... och nästa fredag så blir det skärgårdsdoktorn och vi igen!

Sov gott alla vackra därute..  och bestäm att imorgon ska bli den bästa av dagar.
Det bestämmer i alla fall jag varje kväll...  och det fungerar för mig, för oss.


(... men jag har också kommit på varför den här årstiden känns lite svårare i år. Förra året den här tiden så hade inte mamma så många dagar kvar. Det var svårt då. Å snart är det hennes födelsedag. Därför kan jag längta lite till hösten nu.)

Inga kommentarer: