tisdag 31 augusti 2010

"Pris ske Gud"...

... "här kommer skatteåterbäringen!" Säger Broder Tuck...
Så tänker jag varje gång det dyker upp några pengar. Idag fick man "lön" från f-kassan, och jag är glad för varje krona.
Å den, tillsammans med en sol, som lovar bjuda på en vacker höstdag... ja, det blir en bra skatteåterbäringsdag det här! Bestämmer jag.

Igår blev det nog lite mycket.
Först till mamma och pappa på förmiddagen. De bjöd på gott fika...
Sedan till RK och jobbade på eftermiddagen. Vilket inte var planerat...
Igårkväll blev det yrsligt värre...

Men... idag är det bättre! Igår var igår. Idag ska jag njuta av att solen är här... att Carolina, trots att hon nu blivit förkyld också, har fått lite mer färg på kinderna... skatteåterbäringsdagen... betala räkningarna... gå på RK några timmar... och bestämma mig för att känna hur bra jag ändå har det!! För det har jag.... också!

Å jag har bara just nu...

4 kommentarer:

Unknown sa...

En härlig stund, en härlig dag...hihi, vad roooligt vännen...!

KramKram från Eva :-)

Christer sa...

Hoppas att dagen blev riktigt bra!

Renée sa...

Ja det gäller att verkligen ta vara på alla bra dagar! Kramis!

Anonym sa...

Jag beundrar dig!!
Karre