söndag 20 maj 2012

Hur kan världen runt omkring mig...


...  fortsätta att snurra, när min egen värld stannar upp allt mer för varje dag?
Som om ingenting händer... de blå bussarna som bara går och går... Coop konsum som har öppet 8 - 22 varenda dag... fåglarna som kvittrar...  björkarna slår ut... och radion kommer alltid alltid med morgondagens väder.
Kanske finns det en tröst i det ändå... att världen fortsätter att snurra vad som än händer?

Min lilla mamma... hon kämpar så för livet sitt.
Igår var en... nja, jag vet inte om jag ska skriva en bättre dag, men iallafall bättre än de senaste dagarna. Idag sämre igen. Igår fick vi duscha henne.. idag orkade hon bara med lite "kattvätt". Pappa och min syster finns omkring henne dygnet runt, och jag försöker att vara där så mycket jag kan.

Nu är det söndagkväll, och imorgon åker Carolina till Stockholm. Jag är glad för hennes skull... att hon får möjlighet att komma dit igen.  Det blir mycket studier, men också tid för lite kul och äventyr, tror jag. Å då vi inte kommer att göra någon Stockholmsresa tillsammans i år... så känns den här resan som en liten skänk från ovan.

Å nu blir det gofika...

1 kommentar:

kajsa sa...

Visst är det väl förunderligt att världen snurraR på trots allt...mina tankar är hos er hela tiden.
Styrkekramar till er allihopa <3