lördag 8 september 2007

Ett vitt och ett rött hjärta....



Den tid som var, och är
men aldrig kommer
tillsammans än en kort minut
den kärlek som vi lånade från tiden
vet jag nu att allt ska ta slut

Ett vitt hjärta
lika fruset som is
Ett rött hjärta
kärlek har sitt pris

Ett vitt hjärta
står ensam kvar
Ett rött hjärta
tar du med när du far

Den tid som var, och är
som en dag kommer
tillsammans åter i en evighet
En kärlek som bar oss genom livet
att du väntar på mig, är allt jag vet

Ett vitt hjärta
finns inte mer
Ett rött hjärta
det är två jag ser

Ett vitt hjärta
en kort minut
Evighetshjärtan
dör aldrig ut



(Jag är ingen poet, men ibland blir vägen mot den nya ensamheten lång, och rädslan för framtiden... så mörk. Då blir det små ord på papperet, som för att mildra lite...! )


Hoppas ni sover gott... och tack alla vackra människor...för att ni finns...

12 kommentarer:

Christina sa...

Så vackert, visst har du en poetisk ådra, det är bevisat nu.
Önskar dig och din kära familj allt gott och tack gör godnatten :)
Kram

Anonym sa...

Skickar en liten önskan om att du snart får lugn och ro i ditt liv......KRAM vännen

Anonym sa...

vad fint skrivet!!
Hoppas dagen har nåt bra i beredskap åt dig!
Kram!

Anonym sa...

Du lämnar mig ordlös och med salta pärlor i ögonvrån...

Anonym sa...

Tack för din hälsning!
Visst skriver du vackert. Låt det komma ut. At skriva har kommit att betyda mycket för mig i min sorg. Jag sätter ord på mina tankar och känslor, utan att egentligen fatta det själv...

Jag tror att de som skriver otrevligheter saknar den där empatin. De mår inte så bra själva och måste hävda sig på något vis.

Jag önskar er en skön helg!
Kram Gunilla

Anonym sa...

God morgon! Hoppas att du får en bra dag med en skön dipp. Det är inte upp till dig att avgöra om du är poet eller inte. Texten är väldigt vacker. Tänker på dig och skickar dig massor med positiv energi. Varma kramar...

Eleonora sa...

Elisabeth min vän, du skriver rörande vackert! När jag var 14 år fick jag en dikt av en gammal man. Den vill jag nu ge till dig.

Allt vad hjärtat ljuvast gav
oskuldsfullt och ungt
blommar upp som ros och tröst
då en liv är tungt
(Helmer Grundström)
Lördagskramar

Anonym sa...

Jo, du har talang!
Jag tycker det är super bra att du skriver, tror det kan hjälpa både dig och andra!
Hoppas att allt blir till det bästa! Kram

Anonym sa...

Jag har en ängel intill mig
som skyddar mig vart jag än går
det finns ingen annan förklaring
hon följer mig i mina spår

Säg varför ska en ängel mig följa
och varför ska det vara just jag
det finns inga svar som kan dölja
en känsla så stark men ändå vag

Låt livet löpa till sin ände
vi får skörda på den yttersta dag
det vi aldrig i livet förlät dom
som var svaga precis som jag

Min ängel du hörde mig ropa
och bad om beskydd för mitt liv
och där finns du alltid med värme
i en värld fylld med hat och med krig

Du viker ej långt från min sida
min ängel, min ledsagarmö
du finns alltid när jag dig behöver
såg mig födas och sen se mig dö

Så låt allting som varit få vara
vi kan inte ändra på det
endast ängeln här vid min sida
kan förstå min känslosamhet


Jag hittade hit via Sickan..du gör ett fantastiskt jobb..ville bara säga det! Kämpa på men tänk på dig själv oxå-du har bara dig...
Tack för att du delar med dig av din vardag..mig lär det mkt..jag jobbar inom samma gebit..Tack..

Ella sa...

Å så vackert... så sorgligt.

Anonym sa...

Det var vackert Elisabeth, vännen! Alla har vi nog en poet som bor i oss, den ser bara lite olika ut och det är ju det som är poesi...

Ha en bra dag, vännen!!! Stor kram!!!

Anonym sa...

Underbar dikt. Jag får tårar i ögonen när jag läser den. Skriv mera! /Pantersylvia