torsdag 8 maj 2008

Input del två...



... blev en grodbakelse. Vi tog en promenad till Café Mecka och köpte en grodbakelse till Carolina, och en slabang-bakelse till mig. Sen gick vi hem och festade...

"Men mamma, det saknas någonting" sa hon. "Vadå?" frågade jag, och trodde att hon skulle säga att hon saknade pappa.

"Vira blåtira" svarade hon.

"Vadå.. vira blåtira?" sa jag, och förstod ingenting.

"Ja, men du vet... en grodbakelse och Vira blåtira... det fikade jag ju alltid tillsammans med pappa när jag och han gick på Café Victoria och Barnens hus!"

"Ja, visst ja... Vira blåtira... drickan... den skulle du ju alltid ha... och pappa tog alltid en krämbulle och kaffe... visst var det så?" frågade jag.

"Mmmm..." svarade hon bara. Vi satt tysta en stund... minnet är kärt. Ett aldrig-mer minne det också....

Men sen blev det forsatt inputtande... med bakelser... tiggaren Pontus P... och prat om vad vi ska göra i helgen.

Ett bra input...

6 kommentarer:

Gisan sa...

Fika är bra för själen. Något i fikandet gör att man slappnar av och pratar bra. Jag önskar oss många gofikor framöver :-) Kramar...

Eleonora sa...

Just nu skulle jag ge rätt bra betalt om jag fick äta en groda! Men som den karaktärsfasta person jag är så ska jag inte spoliera den fasta linje jag valt (icke enbart inför badsäsongen-utan förhoppningsvis för framtiden). Men gott vore det.

Så gott att ni kan ha fina minnen som ploppar upp! Det blir nog mer sådant och det är väl något gott att glädja sig åt. Nu vill jag önska er båda en fin och go pingsthelg. Kram kram

Anonym sa...

Vira blåtira, den blå drycken som såg så lurig ut.. minns, mina barn drack oxså den där:-)
Skönt med lite snicksnack vid fikabordet:-)
Ha nu en så fin Pingsthelg du kan med de dina och håll om varann i naturens landskap:-)
Kramar

Anonym sa...

Håller med Gisan. Fikastunder är bra för själen.
Hoppas dagen idag blir en fin dag för er båda.
Många kramar
Nalle

Annela sa...

Det lät väldigt trevligt, men vad är en slabangbakelse?

Christina sa...

Det är alltid bra att ta en fika och Vira Blåtira är en god läsk.

Önskar er en skön pingstafton
Kram vännen