torsdag 22 maj 2008

Tack för en underbar dag...



Varje dag sker små under, men så lätt det är att ta dom för givna,
Så lätt att sitta nöjd och bara ta.
Tack ska Du ha, Herre, för allt jag har fått idag!
Tack för idag,
Tack För En Underbar, Vanlig Dag!


Både Carolina och jag har haft en underbar dag... fylld med så mycket trevligt. En sådan där dag som vi så verkligen verkligen behövde.
Sven-Eriks syter kom hit från Bönhamn... och hon kom med glädje och värme.
En heldag med utflykter både till Plantagen och Myrorna... och framförallt ett besök hos Sven-Erik.
Han såg nog lite förvånad ut när vi kom... men efter en stund så skämtade och skrattade han... så det märktes att han tyckte det var roligt.

Så idag... eller rättare sagt ikväll, så kände både jag och Carolina hoppet... ja, det där hoppet om att det kanske ändå kommer nya dagar. Nya dagar där glädjen och värmen kommer på besök... jag hoppas försiktigt på många sådana dagar.

Bara så oändligt mycket tack för den här dagen, Gud... och Cecilia.

15 kommentarer:

Anonym sa...

så roligt ! och jag hörde att det var ömsesidigt...

Anonym sa...

Kära söta du! Så glad jag blir...
Många varma kramar!

Anonym sa...

Älskade Vännen!!

Vilket underbart inlägg..
Jag blev ju så glad av att läsa den *ler*

Du och Carolina är värda allt som finns i "Bra och Underbara dagar"
Ni har ju haft efter beskärda del av ledsamhetdagar!!

Massor med kramar och önskar er en alldeles härlig och underbar helg!!

*Kramar om*

Unknown sa...

Gud är god mot oss även i våra svåra stunder.

Vad skönt att ni fick en så härlig dag. Den kommer också hjälpa när det kommer de där tunga dagarna också.

Kram,

//Enastående mamma

Christina sa...

Så härligt att läsa ditt inlägg, ni är värda många många sådana dagar.
Kram vännen

Anonym sa...

Hej,
Jag heter Ingrid och jobbar på Alzheimerfonden. Vi har läst din blogg här och blev väldigt berörda.
Vi skulle vilja lägga upp en länk till din blogg på vår hemsida: www.alzheimerfonden.se
Många söker information på våra hemsidor och vi tror att din beskrivning av vardagen som anhörig har ett stort värde för andra i samma situation.
Hör av dig till oss om du tycker att det är OK.
Hälsningar
Ingrid

Isabelle sa...

Så skönt att du kan få såna dagar. Också. Du är värd allt hopp som går att finna. Stora omtankeskramar.

Gisan sa...

Ni förtjänar såväl nya dagar. Nya dagar med god energi, positiva besök och utflykter både långa och korta. Kramar...

Eleonora sa...

Det var fint att höra om din braiga dag! Det kommer många många fler. Kram kram

Anonym sa...

God morgon gumman....
Vad skönt det var att läsa om er dag =) Skönt att ni får uppleva glädjen......
Miljoner kramar till dig hjärtat =)

Anonym sa...

Kära Elisabeth. Jag blir så glad när du är glad. Sådana här dagar med hopp, glädje och värme är jag övertygad om att det kommer fler till dig, många gånger framöver.
Vilket fint erbjudande du fått, som jag tog mig friheten att läsa här i kommentarerna. Du ser Elisabeth, det där med det skriva ordet som vi pratade om för länge sedan. Det är inte så dumt - och du kan och har mycket att förmedla till andra i samma eller liknande situation.
Stor kram Nalle

Anonym sa...

Väldigt roligt att det blev ett möte.. För alla parter som är inblandade känns det säkert skönt att gemenskapen fattar tag och greppar vänligt i stunder som ni har och säkert många har någon gång i sitt liv. Syskon är syskon .. blodsband är blodsband.
Ha de gott Elisabeth och jag glädjs med dig:-) Ser oxså du fått förnämt besök av Alzheimerfonden. Det där vore väl så lämpligt, då du beskriver så bra precis dina dagar och hur allting är.
Kramar och hoppas, hoppas på många sånna fina dagar.

Anonym sa...

Inte myrsteg utan små små skutt i vårsolen. Jag gläds med er och ropar ett tyst hurra.

Musikanta sa...

Det måste i alla fall vara skönt för dig och Carolina att det verkar som din SE har accepterat att han inte längre bor hemma utan är ganska glad och nöjd med tillvaron.

Jag tror att livet vänder tillbaka till dig så sakteliga och att du börjar inse att det finns mycket kvar i ditt liv att glädja sig åt trots allt - din lilla dotter och att du har en skön sommar framför dig.

Så underbart det måste vara för dig att veta att du skulle kunna vara ett stöd för andra i samma situation, som denna Ingrid skriver. Då är du verkligen behövd och får en ny viktig uppgift i ditt liv.

bollebygdsbo sa...

Ett härligt inlägg att läsa.
Nog blir jag glad över det du skriver, och jag tror mig kunna läsa en del lättnad även mellan raderna.

Kramar från en trött bollebygdsbo