lördag 3 maj 2008

Plus och minus konton...

.... för en fredag.

PLUS

Gick med Pontus P till Hagaparken
Pratade med SE
Pratade med sjuksköterskan på Sjöjungfrun
Var på ÖB med mamma och pappa
Pappa skjutsade mig att handla på Coop
Köpte två vita pelargoner till balkongen
Hämtade det absolut sista i lägenheten
Packade upp några fler kartonger
Carolina hade sin kompis PH här
Bjöd dem på Pizza
De bakade kladdkaka

MINUS

SE undrade var jag var någonstans
Hade glömt att tömma en hel garderob i gamla lägenheten
Jobbigt att tömma den
Släppte ner den gamla nyckeln i hennes nya hem
Middag ensam
Hade långt samtal med Carolina i natt

... åh, jag glömde.... TRAMPADE I HUNDSKIT I HAGAPARKEN!!! Blev lite galen


..........


Inte vet jag om punkterna här ovan står för riktiga plus- och minusposter... men vissa saker känns bättre och roligare... och vissa saker är tunga och svåra. Men jag försöker så "knäna blör" att vara så positiv jag bara kan... se allt det vackra jag har omkring mig... men somligt är tufft.

Nu ska jag gå till Hagaparken med Herr Pontus P...


3 kommentarer:

Gisan sa...

Tittar in och sänder mångamassa kramar från ett soligt Skåne. Jag önskar dig en dag med mycket plus. Styrkekramar...

Eleonora sa...

Så många bra plus-saker som hänt dig! På minus-sidan var det väl bara den första som var jobbig, men den sista gjorde sig väl påmint länge - pga lukten.

Så skönt för dig att allt nu är tömt i gamla lägenheten. Nu kan du ju i lugn och ro ställa i ordning så gott det går. Lycka till med det!

Panacotta-receptet kan jag skicka på mailen till dig. Det var busenkelt att göra. Jag hade bara glömt att fotografera den orörd, så min sked ligger litet fånigt mitt i skålen.

Trevlig helg söta vännen och kramis

Anonym sa...

Säger samma..vad många plus det blev! Skönt att minussidan blir mindre..du ser nya möjligheter i det svåra...:) En möjlighet är att samtalen med Carolina kan ge nya infallsvinklar, vad än det handlar om :) och ja..möjlighet i middag själv..tänd ett ljus och vårda dig själv där nästa gång..KRAM alltid..och du :) hundskit är inge kul..*ler*