fredag 2 september 2011

Utkast... hur många sådana har jag skrivit den senaste tiden?


Så blev det ikväll också!

Jag hade skrivit ett långt inlägg om ensamhet och sorg... de där två känslorna som så många drabbas av, men som de flesta inte vågar, eller vill prata om. I alla fall inte under någon längre tid... och kanske just därför så tystnade min tanke mitt i skrivet... och ensamheten och sorgen fick stoppas undan både till utkastmappen och här inne. På någe vis...

Döden-tänket fick också gå dit... till utkastmappen.
Men Sven-Erik dör ju nu... NU! Precis i detta nu... sakta och ovärdigt så är den "riktiga" döden på väg. Efter tre år på ett demensboende... så är vi där... han har blivit så mycket sämre så fort...och jag måste jag tänka bort det varje evigaste morgon när jag vaknar nu...
... äsch, nu var jag där ändå... i tänket. Bort bort bort

Men någe som jag inte sparar ner i utkastmappen ikväll är skrivet om mamma... jag är orolig för henne. Det är jag alltid... men de senaste dagarna har varit tuffa för henne.. och idag hörde jag hur svårt hon hade det med andningen. Ja, jag vet inte vad jag ska skriva... ordet oro får räcka... och så hoppas jag att allting går bra ändå.

Å jag dör inte... det är bara mycket som är svårare nu.

4 kommentarer:

Kersti sa...

Jag vet hur det känns när oron slår klorna i en. Då finns det inte riktigt någon stans att gömma sig utan man är liksom fast i oron. Jag förstår också att du har all anledning att vara orolig för din mamma. Det är tungt med oro. Jag som skulle skriva något glatt och uppmuntrande och så blev det så här. Men det får stå kvar. Kanske att man kan dela oron så att den blir lite mindre. I så fall kan jag ta en del det finns lite utrymme här hos mig just nu. Kram

kajsa sa...

Kram!

Renée sa...

Skickar kramar som kanske kan hjälpa en millimeter av din sorg... Förstår att det är tufft...

Inger P sa...

Kära Elisabeth! Jag har inte mist min make men jag har mist två av mina småbröder (en nygift, 24 år gammal, hans fru fick ett barn 10 dagar efter hans död, det var tufft för oss alla, min andra lillebror 37 år med två barn, det var också tufft. Jag förstår din fruktansvärda sorg och dina tankar om att varför skall jag drabbas av detta hemska. Mina tankar är hos dig varje dag och jag hoppas att du klarar av det som händer och att det kommer en dag då du kan se tillbaka och tänka på de lyckliga stunder som ni hade Sven-Erik, du och Carolina.
Kramar från oss