torsdag 26 juli 2012

Vi väljer nu...

... att på detta sätt säga tack och adjö till er.  Till familjen.

Hur ni väljer att fortsätta leva era liv är vi inte längre intresserade av.
Hur ni väljer att fortsätta övertyga varandra om er egen förträfflighet och "den fina sammanhållning" som finns i familjen, är vi inte heller intresserade av.
Hur ni kommer att sprida er destruktiva och negativa energi vidare i livet bryr vi oss heller inte om.


Vi väljer att gå vidare mot den positiva framtid som vi vet väntar oss därborta.
Vi väljer att inte längre utsätta oss för era lögner, ert skuldbeläggande, och era rena elakheter.
Vi väljer livet... och där omge oss med positiva människor som är ärliga i sin omtanke om andra.
Vi väljer att själva finnas där med Sven-Erik den tid han har kvar.

Jonas är min son, och Carolinas storebror, och ni kan aldrig ändra på det. Än om ni gjort ert bästa för att osynliggöra detta faktum i så många år, så kommer jag alltid att finnas här för honom. När han vill.

Hör inte av er via mail, sms , eller telefon. Vi kommer ändå inte att svara.
Det kommer vi, helt ärligt, aldrig mer att göra.

Några allmosor och mutor tar vi heller inte emot mer.


Elisabeth och Carolina
.


(Mamma bad mig många gånger "försök vända andra sidan till, Elisabeth" och "du vet ju hur dom är", och lika många gånger så gjorde jag det för hennes skull. Nu är hon borta och jag behöver aldrig mer vända andra kinden till när det gäller er./Elisabeth)

5 kommentarer:

Marjatta sa...

Vännen min..ord fattas, om jag skalla vara helt ärlig vill jag inte ödsla dyrbara ord över de elakheter som ni har i er närhet, gråter när jag läser här, grät även när jag läste Carolinas inlägg..Önskar dig vännen, och fina Carolina en solig helg i ljus, och kärlek. Varm kram

Gen sa...

Hej Elisabeth
Vad bra du gör att välja bort elaka människor det är inget att ha
Kram på dig o din fina Carolina

Anonym sa...

Anser att ni har tagit ett mycket bra beslut. Ibland måste man göra så, ni kommer må bättre av det. Vänd ryggen till alla negativa människor som inte vill er väl. Med önskningar om en riktigt fin framtid. Kramar från Mona K

Anonym sa...

Kramar i mängder till er, du är en fantastisk människa! Om fler hade din styrka å ryggrad så skulle världen vara bra mycket bättre!
Kramar till er båda, och kom ihåg att hur mörkt det än ser ut så ljusnar det, Veronica.

Renée sa...

Mycket bra skrivet! Det bästa är ju att bara skita i dom, de är ju liksom inte värda besväret...
Det finns andra, bättre människor där ute. Sträck ut handen så ska du se att någon tar den!
Många kramar!