fredag 18 oktober 2013

Himlen i taket...

... ville han ha. Sven-Erik.
Många minnen kommer över en när man städar i skåp och lådor. Längst in i ett skåp hittar jag ett ihoprullat trassel av en gammal ljusslinga. Jag vet varför jag har sparat den, trots att den inte längre fungerar...
"Jag vill ha himlen i taket" sa han bestämt, och så satte vi upp ljusslingan i taket i hans rum.
Det är sju år sen nu. Jag tar mod till mig och slänger ljusslingan fort ..övertygad om att nu behöver han ingen ljusslinga längre. Nu strålar hela himlen därborta för honom varje natt... utan ljusslinga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fint minne och en fin tanke. Det är inte de dyraste och vackraste tingen som skapar minnen utan ofta något slitet och trasigt. Då finns det en människa bakom som har använt det. Sänder varma tankar till dig och dottern fast jag inte träffat er. Följer din blogg och tycker det ger mig styrka.

caja sa...

<3 kram <3