söndag 22 december 2013

Det är svårt, men det går...

... bestämmer jag mig för att skriva som rubrik ikväll. En rubrik som inte på minsta sätt sänker mina föresatser och ord om att "det här ska bli den bästa julen någonsin", utan mer en rubrik som avslöjar att det är svårt... också.
Svårt för att det som jag lyckades hålla undan förra julen inte går fullt lika...

Nehej.. känner jag nu... det här går inte... eller rättare sagt... jag vill inte skriva om det som både Carolina och jag kämpar med nu. Vi är två kvar... och det är jul.
Så istället...

Till alla er som kämpar på därute... med stort eller smått.. av hela mitt djupaste hjärta så vill jag önska er en jul utan ensamhet, varma kramar och viktigast av allt... ett spirande hopp om att det blir ljusare igen.

I min jul så är orden "det är svårt, men det går" mitt hopp.

GOD JUL!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar er en God Jul och liter mera snö//Thomas

Anonym sa...

Allting går, javisst det är ju tvunget. Men visst förstår jag att det kan vara svårt ibland. Jag vill i alla fall önska er båda en lugn och fin julhelg - ni har i alla fall kärleken i er lilla familj att värma er i. /Sylvia

Bloggblad sa...

Klart att det går. Vi är många som inte har stora traditionella julfester, såna som man ser i tidningar och tror att alla andra har.
Några ljus och lite gott att äta, så blir det en mysig jul ändå. Jag tycker att julen är på tok för upphaussad.
Kram till dig! Du finns med i min aftonbön!