måndag 9 december 2013

Överlevnad pågår...

...passar bra som rubrik ikväll. Den rubriken passar bra för de flesta dagar och kvällar nu.
Vi jobbar och går i skolan på dagarna och hittar på mys på kvällarna. I dessa dagar och kvällar har tiden kommit att bli en bra bundsförvant... en minut i taget så blir det som en gång var och fanns precis just det, något som var och fanns. 
Än om jag ju fortfarande har ett "är" kvar... Sven-Erik. Ett "är", om man nu kan skriva så, som jag inte ens besökte förra veckan då det var både vårdplanering och adventsfika på boendet. (Å jag kan ju skriva att det är bra mycket lättare att förlåta andra än att förlåta sig själv...åtminstone för mig.) Men jag tänkte försöka åka dit till veckan istället... 

Nu är det i alla fall snart JUL, och aldrig har vi varit så självsäkra och fullt övertygade, både Carolina och jag, att "DET HÄR SKA BLI DEN BÄSTA JULEN NÅGONSIN!!!" 
För så är det.... och så blir det... bara man bestämmer sig för det... och när överlevnad pågår.


Inga kommentarer: