torsdag 4 oktober 2007

Vi skickar en bakelse...

... tyckte Sven-Erik att vi skulle göra! Skicka en bakelse till den vackra bloggvännen Ingela, som skickat detta till mig idag. En vacker och mycket tänkvärd bok, och ett kort där det stod " goda vänner är varandras livlinor i livets alla tänkbara frågeprogram". Hon hade tänkt på mig skrev hon... "du skriver så ofta om dina livlinor, nu hoppas jag att denna lilla bok ska kunna ge dig lite mer kraft som du har och ger ut".
I boken står så mycket vackert och tänkvärt, bl a:
"Om du inte kan göra mer -
bevara din vän i ditt hjärta.
Var snäll mot dig själv.
Förlusten av någon du har
haft omsorg om bär med sig
smärta och sorg. Att gå
igenom sina känslor leder så
småningom till helande
också för dig."

Ingela... jag skulle kunna skicka dig hur många bakelser som helst! I ett hjärta som varje dag kämpar med att hitta och fånga glädje... så gladde du mig så så djupt med din gåva! På det sista bladet i boken står det:

”Du är värd en applåd
för att du har kärlek,
styrka och mod att
visa omsorg.”

Med de orden vill jag bara säga: Tack Ingela! För din omsorg och omtanke om mig...!

7 kommentarer:

Christina sa...

Tack vännen för godnatten, skickar en värmande kram till dig.
En skön torsdag till dig SE och Carolina.
Kram vännen min

Anonym sa...

Jag satte morgonkaffet i halsen när jag såg det här inlägget. Just den boken ligger i min handväska för att skickas till dig idag. Hur stor är den sannolikheten?!?! Jag hittade den på Bokmässan och tänkte på dig. Men så klockrent kort som Ingela hittat hade inte jag. Du är fantastisk på att ta hand om andra! Jag hoppas oxå att du tar hand om dig själv. Du ska veta att jag uppskattar ditt stöd enormt mycket! Obeskrivligt!!!

bollebygdsbo sa...

*ler*
Jag blir också glad över att kunnat glädja er.

Alltså vet man nu vad som gör SE särskilt glad - bekelser!
För vist är det så att det man vull ge bort till andra för att glädja är sådant som man själv gärna vill ha.

Hoppas att din dag blir bra.
Har inte läst om din onsdag ännu.

Anonym sa...

Du är verkligen värd allt gott! KRAAAM!

Eleonora sa...

Ingela och Gisan med lika tankar och viljan att glädja dig - storartad förmåga av två av dina närmaste livlinor! Det känns väl upplyftande, värmande och skönt. En stor varm kram får du även från mig, min sötaste vän

Anonym sa...

Vad fint!
Hoppas du får en kanondag idag! Kramar.

Elisabeth sa...

christina: Detsamma till dig, vännen! Kram..

gisan: Nämen..nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva - mer än det jag skrev igår.. du är en vit duva för mig. Kram..

bollebygdsbo: Ja.. du har helt rätt! SE älskar bakelser! Ingela.. än en gång, från mitt hjärta.. tack! Kram..

nina på johangården: Tack snälla! Det är du med.. därborta i byhåla! Kram..

eleonora: Tack min vän! Ja, en storartad förmåga.. som ni har allihopa! Att bära någon nu.. din kram var också upplyftande.. och värmde! Kram..

isabelle: Önskar dig detsamma vännen! Kram..