tisdag 29 juli 2008

Så där som livet var...



... förut. Så där som livet ska vara om sommaren. Så där som livet skulle ha varit.... och så där som livet förhoppningsvis ska bli igen.
Så var våran dag idag.... alldeles alldeles underbar.

Tillsammans med mamma och pappa, min bror Fredrik och hans familj, så fick vi följa med till de grönskande Bölesholmarna... ett sol- och badställe. Sen kom också min son Jonas, och lilla barnbarnet David dit. Pappa och mamma bjöd på fika...

Kunde livet alltid få vara så här? Tillsammans med andra... skratta och prata... fika... bada... få handdukarna fulla med sand... se en tusenfoting titta förbi... känna värmen... sitta på filten och bara ta emot det som gavs.... inte ensamma...

Sen bjöd Carmen och Fredrik på middag hemma hos sig. Vi satt ute och åt... en himlagod sommarsallad. Kunde livet bara få stanna till lite just nu? Äta gott... tillsammans... skratta åt barnen som leker kurragömma... dricka kaffe... se solen som går ner... börja huttra lite... men känna värmen.... inte ensamma...

Bara vara... bara komma bort. Slippa tänka...

Den viktigaste och vackraste dagen, på mycket mycket länge. Vi behövde den så väl.... och jag säger bara... himlens stjärnor vet vilken tacksamhet jag bär för gåvan av den här dagen. Tack Gud, tack mamma och pappa, tack Carmen och Fredrik. Tack.

Nu ska jag sova... för nu är jag trött. Trött på ett sätt som jag inte har känt på länge... lite lyckligt så där!

17 kommentarer:

fideli sa...

Vet du, jag tror det smittar av sig lite, liksom sprider sig från norr till söder, för nog har också min dag varit bättre än på länge, inte som din men absolut bättre, så där så att andningen blir lättare och hjärtat liksom växer av ett svagt bubbel långt därinne och det är de här dagarna, hur få och enkla de än kan tyckas vara, som gör att stegen framåt blir fler, och att man orkar de andra dagarna, de svarta, trots uppgivenhet och långsamhet. Glad för din skull blev jag och också för min. Fideli

Anonym sa...

Åh vad glad jag blir när jag läser om eran fina dag och säkert kommer de att bli flera.De där med ensamhet är inte helt enkelt.
kram ewa
Ps jag testar att skicka ett mail till dig.

Isabelle sa...

Så glad jag blir för din skull. Hoppas du kan få många, många sådana dagar, du behöver dem så väl. Kramar Om!

Anonym sa...

Vilken härlig dag! Som du skriver att huttra lite men ändå känna värmen. Din mamma och pappa verkar vara så himla gulliga!/Kram

Anonym sa...

Det värmer lite att läsa detta Elisabeth.....Så skönt att ni fick en så fin dag.... Önskar dig många sådana fina dagar gumman....
Kram

Anonym sa...

Så roligt att ni fick en trevlig dag, det behövde ni!

Minns att jag och några kompisar brukade cykla till Bölesholmarna och sola ibland. Men det är länge sedan nu...

Ha en bra dag och hälsa C och S-E!

Anonym sa...

Så underbart det låter och jag blir så glad för er skull!

Många varma kramar

~ Eva ~ sa...

Å så hääärliiigt...! Glad jag blir att läsa om eran dag :-)))

KRAM från Eva

Eleonora sa...

Det var en fin dag ni hade tillsammans.

Kanske är det nu dags för dig att samla alla hemma hos er och sas inviga lägenheten? Du kan bjuda enkelt på pannkakor, crepes, spaghetti eller pizza med sallad och öl.

Ha det gott. Kram

Anonym sa...

Hej Elisabeth!
Tack för din kommentar hos mig. Jag gillar verkligen Ernst och det där att folk håller på och skickar hatmail till honom, det är bara helt otroligt. Det verkar som om folk har för litet att bekymra sig om.

Vad glad jag blev när jag läst ditt inlägg här. Så underbart att ni haft en så fin dag och jag hoppas av hela mitt hjärta att det ska bli många, många sådana dagar framöver. Att ni har anhöriga som hjälper er och tar sig an er lite grann. Man kan inte klara allt ensam.

Många kramar!
/Ingrid

Laila sa...

*ler varmt*
Blr alldeles, alldeles varm i hjärtat... Så underbart att höra att ni fick en sån underbart bra dag. Prat och skratt med folk som man gillar betyder så otorligt mycket!.

Anonym sa...

Å så underbart fint och härligt det ser ut !
Önskar att ni får många sådana dagar framöver.
Kramar Nalle

Musikanta sa...

Hoppas du får många fler sådana sköna dagar tillsammans med dina nära och kära. Du måste berätta om ditt lilla barnbarn någon gång - jag är så nyfiken.

Anonym sa...

Ja, det var jag som står som anonym, missade visst att skriva in mitt namn.

Hälsningar Christer

Elzie sa...

Vilken härlig dag ni har haft. Så skönt att komma bort från allt och njuta lite. Man behöver det också. Ha det så bra du kan.
Kram Elzie

mossfolk sa...

Underbart! Hoppas att den känslan återkommer oftare!

Tussegumman sa...

Elisabeth min vän! Så underbar dag ni fick beställd från ovan. En riktig läkedag för själ och hjärta. Hoppas verkligen ni får fler av denna varan. Ha det gott min vän många kramar från Tussegumman