lördag 11 oktober 2008

Lavendelflickorna...





.... och jag, avslutade kvällen tillsammans igår. Med kaffe... romerska bågar... och ett tänt ljus.

En underbar och vacker film om kärlek. Sådan som den ska ges och fås i livet... och när den gamla kvinnan så småningom lät hårlocken, som hon tagit från den unga pojken, blåsa iväg ur hennes hand... då tänkte jag: "Hoppas jag kommer dit också...."

.......

Fick besök igår. Av en vän som jag inte träffar så ofta nu... en vän som förut ingick i vår familj, men som nu har gått vidare till en annan framtid.

Det var roligt... hon är rolig. Hon kan prata om precis vad som helst. Ett yrväder som har tusen åsikter om livet, kan bli galen över detsamma, har ett hjärta av guld... och är en frisk fläkt för alla som behöver blåsas omkull lite.

Tack E ... för att jag fick blåsa omkull lite.

......

Nu är det lördag. Jag ska duscha och försöka hitta på någe. Carolina är som ett yrväder, hon också.. men det är förklarligt, hennes J kommer ju hit idag. Å de ska åka och hälsa på SE. Så vi får se hur dagen blir... kanske slutar det åtminstone att regna!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, hoppas du får lite fin och rar höstsol på dig. Sådant kan också göra underverk... i alla fall på mig.

Förresten, hos mig är vädret ena sekunden soligt och underbart... och så när jag precis sagt det.. så öser det ner. Konstigt. Aprilväder i oktober.

Ha en fin dag! Kram

~ Eva ~ sa...

Önskar Dig lite vackra solstrålar i Dina gardiner idag ~~~

Lavendelflickorna...underbart namn!

Kram från Eva

Bloggblad sa...

Jag hoppas besöket blir bra!

Apropå masker så har du helt rätt i att vi alla bär på minst en mask var... Ibland blir jag spyfärdig när jag får höra att jag sprudlar av glädje och energi... för det finns dem som bara ser masken. Och kanske är det skönt - då slipper jag förklara och berätta...

Christina sa...

Önskar er en fin lördag vännen
Kram

Anonym sa...

såg den för nåt år sen och älskade den....spännande dag för dotra ....hoppas du oxå gör nåt kul....kram

Anonym sa...

Kan Lisa Ekdahls text i "Om jag snubblat efter vägen" ge Dig någon ro?

mossfolk sa...

De allra flesta bär nog mask lite då och då, som ett skyddande skal för att skona andra från en själv och sig själv från andra...
Det gäller däremot att tillåta sig/orka/våga plocka av den ibland. Även när människor finns närvarande!

Anonym sa...

Har också sett den filmen och jag tyckte den var bra.
Har bara suttit och slöat framför tv ikväll och det var så skönt.
Än en gång , det var så kul att få träffa dig.
Många kramar
ewa

Anonym sa...

Ibland är det bra med vindar som friskar på!/Kram

Anonym sa...

Ett litet feng shui tips !

Du skall ha saker i par....
ser hur ensam du är när du skrivet att du hade ett ljus tänt ....tänd två ljus.

Må så gott

Gisan sa...

Lavendelflickorna är en underbar film. Jag har sett den ett par gånger.
Så trevligt att du fick ett besök och att Carolina "yrar" runt lite. Kramar...