lördag 4 oktober 2008

Med daimglass...

.... så avslutar jag fredagskvällen.

Det går.... det gör ju det. Att sitta ensam och njuta av kaffe och glass. Så länge man väljer att inte känna efter alltför mycket... höra Carolinas gnolande från sitt rum... och ännu känna värmen inom sig från den vackra orkiden som står i fönstret.

Det går... för att Carolina har fullt upp med att planera morgondagen... hon ska bort på filmkväll med två klasskompisar, men först ska dom äta middag här. För en mamma... och eftersom det är som det är just nu... så är det det enda viktiga. Att hon planerar inför någe roligt... att hon får HA roligt!

Och det går också bra... sen jag läste jag något av Tomas Tranströmer: "Det finns mitt i skogen en glänta som bara kan hittas av den som gått vilse."

Jag har gått lite vilse...

Jag kommer att hitta en glänta...

11 kommentarer:

~ Eva ~ sa...

Så du är också vaken i natten Elisabeth...

Ja, det är gott för en Mor att veta att ens barn är glatt, och förväntansfullt.

Dajmglass, är också gott :-)

Vad underbart det låter med din bloggvän som kom på visit!


Kram från Eva

~ Eva ~ sa...

Jo, de orden av Tomas Tranströmer tycker jag mycket, mycket om! Har alltid upplevt dem som trösterika på något sätt...

Kram igen

Anonym sa...

God morgon söta du....
Jag sover på jobet =) Hade nog aldrig klarat vaken natt...
Hoppas du får en bra lördag =)
Kram

Christina sa...

Jag är övertygad om att din glänta dyker upp när du minst anar det.

Så trevligt för Carolina och när man ser att barnen är glada då blir man själv också glad.

Tack för dina gulliga kommentarer både i min och Morris blogg.

Önskar er en skön helg
Kram vännen

Vida sa...

Vilket bra uttryck och jag tror att den där gläntan bara står och väntar på dig.

Kramar från Liv

Unknown sa...

Såklart ljuset kommer i din glänta en vacker dag. En dag så kommer det börja strila in ljus genom bladverket och helt plötsligt blir det gassande sol och blommor kommer slå ut.

Det viktiga är att våga stå kvar i gläntan och låta saker och ting ta den tid de tar.

Kramar,

//Harriet

Eleonora sa...

Ha det gott vännen och lugnt och fridfullt denna helgen. Bara njuta av din underbara orkidé och samvaron du fick ha med den underbara bloggvännen. Kramar i massor

Anonym sa...

Gläntan finns där, och du är på väg dit. Härligt gott med daimglass och underbart kul att Carolina ska på filmkväll.

Ha det gott min vän
Kramar Nalle

happymajsan sa...

Skickarnågra styrkekramar innan jag lägger mig.
Massor av kramizar

Gisan sa...

Jag måste införskaffa mig en bok av Tranströmer... Din glänta finns Elisabeth! Jag hoppas att ditt "vilse" ska vara slut snarast så du finner din glänta. Med det menar jag ju inte att sorgen försvinner eller saknaden efter SE. Han är ju och kommer alltid vara en del av ditt liv. Men det finns garanterat en glänta för dig på något bra vis. Stora kramar...

Anonym sa...

Vilka ord,,, åh vad fina,,,dem gillar jag,,,jag är nog också lite "lost"

Kram