onsdag 7 januari 2009

På hotell...

... bodde vi inatt. Ett vackert svart hotell. Jag, SE och "någon annan".
För att komma till de vackraste rummen högst upp, fick vi åka hiss länge länge...
Jag hade ett rum... SE och "nån annan" (någon som var osynlig) hade det andra...
Mitt rum var så vackert... jag hade SE i rummet bredvid... hotellet hade gett
mig fina kuddar i present... och jag såg ut som Julia Roberts!
Men jag var tvungen att skratta när jag vaknade.... mest för att jag fått ännu en vacker dröm där SE var med... men också för att jag lite fånigt drömt mig till ett utseende som en filmstjärna! Fånigt alldeles... väldigt mycket! Julia Roberts?!!

Det är min andra vackraste dröm på mycket mycket lång tid. Förut bodde det bara mardrömmar här.... jag hoppas de är över nu. Å jag vet också vem "någon annan" var.... eller är.

..........

Igår hände inte så mycket. Lite vardagsbestyr.... Carolina och jag. Men vi såg "Rabalder i Ramlösa" med Eva Rydberg. Å åt chokladpudding till...

Imorgon börjar Carolina skolan. Hon längtar... och har redan börjat nedräkningen. Jag förstår henne... gå ensam hemma med en mamma hela dagarna kan inte vara någon hit.

Ikväll är vi bjudna på pölsa hos mamma och pappa. Skönt att komma ut lite...

8 kommentarer:

Gisan sa...

Åh pölsa har jag inte ätit på länge. Det var också en av pappas favoriter. Kanske ska äta det en dag som minne av honom bl a. Stora kramar...

Anonym sa...

Dina inlägg andas hopp och framtidstro, så himla härligt! Fortsätt må så bra som det bara är möjligt! STOR kram!

Anonym sa...

Ibland tänker jag mig att drömmarna vill visa oss något...
Egentligen är väl drömmen en bearbetning av vardagshändelser men ibland undrar jag?
Nog var det en positiv dröm, som inte gjorde dig lessen och det är ju något att glädjas åt!
Ha det bra min vän! Kram

Vet du vad jag ska skriva i ordverifieringen: "chillfis" *fniss*

Anonym sa...

Vilka härliga drömmar du har nu. Hoppas de fortsätter.
Jula Roberts, ja hon har ju nått mycket framgång. Jag tolkar det som att det kommer gå bra för dig i framtiden. Kanske du inte blir skådis:)men framtiden kommer föra dig framåt i rätt riktning. Roligt att försöka spå drömmar, men jag är inte så bra på det. Bara gissar. Pölsa? Säger som Gisan, det var längesedan. Skall genast skriva upp det på inköpslistan.
Kramar Nalle

Anonym sa...

Jag älskar pölsa. Men det är det bara jag som gör här hemma så jag äter det nästan aldrig.
Underbart att du drömmer annat än mardrömmar. Kram

Anonym sa...

Hej! Jag tror det är andra gången som jag besöker Din bloggg(kom hit via en kommentarlänk).
Nej livet är inte enkelt. Ibland behövs "slumpen" för att orka.
Och mitt i allt detta äter Du pölsa. Hoppas Du fick rödbetor och stekta ägg till.

puffeltufflan sa...

Svar på min blogg:


Tack vännen!
Nejdå.. röstningen har inte ens börjat än.
Nomineringarna är klara än så länge
men snart så kommer röstningen igång.

Det gick förvånansvärt bra att få upp ungarna i dag.
Jag tror nog dom längtade lite till skolan dom med ju *ler*

Massor med varma kramar!

*Kramar om*

Anonym sa...

Det är roligt att drömma om drömmarna är bra,,, Och pölsa är supergott, Mmmm - och skönt att slippa laga maten själv ;-)

Kram