måndag 6 april 2009

Påsken är här...




... och det är den andra vi firar bara vi två. Carolina och jag. Vi har bestämt tre saker... att vi ska köpa lax och godis, att vi ska se mycket bra på tv, och att vi ska åka till SE med påskägg.

Men minnet från påskfirandet förra året spökar ännu.... det var tufft då. Å det är tufft nu, när jag tänker på det...

Men i år ska vi ha mycket mys.... jag ska göra allt jag bara kan.

..........

Men just nu... i dagen som ska levas idag, så ska jag gå ut i köket, sätta på radion, och fixa bort disken. Å det brukar nästan alltid komma någe glatt och trudeluttaktigt ur radiolan - någe man kan nynna och gnola med i. Sådant är viktigt... speciellt vid depp- och disktänk!

1 kommentar:

Anette sa...

på nåt sätt är det förhoppningsvis lättare denna påsken än förra.
Även sorgliga, jobbiga och trista saker har en tendens att falla på plats och steg 1 brukar vara att man ska ha gjort det en första gång.
kramar