tisdag 8 juni 2010

Carolina hade dukat bordet...

... när jag kom hem från RK ikväll. Blåbärskräm med ostmackor och tomater.

"Mamma, jag ber om ursäkt om jag är lite låg ikväll" sa hon för en stund sedan.
Å jag förstod ju... ensamheten... Leif som åkt hem... pappa... inga kompisar... familjen... bara hon och jag hela sommaren här hemma... ja, hon behövde få prata om det.

"Men vet du gumman, du får känna dig nere du också, precis som alla andra gör emellanåt... det är helt okay... å jag förstår att det känns tufft och ensamt när det är bara vi... men som jag sagt tusen tusen gånger... det kommer nya tider... å imorgon är en ny dag... då kan vi mysa lite och baka en sockerkaka till "Morden i Midsomer, och kanske köpa lite glass till"... du vet, vi ska försöka hitta på lite kuligt när det går som tyngst... å så går det en dag... och så vips, så känns det lite lättare igen." Sa jag. Med bästa peppar-mamma rösten...

För det måste få vara okay att vara ledsen också... bara man vet att man får vara glad en annan dag!

(Nu hör hur hon snorar på rummet... jag måste gå dit. Hon är ledsen...)

3 kommentarer:

Lena sa...

Jag tänker att ni är lyckligt lottade som har varandra :-)
Kramar om er båda!!!

~ Hennes Rum ~ sa...

Hej i nästannatten, min vän...och tack för Dina ord hos mig nyss...jag tycker om när du kommer intassande hos mig, slår dig ner en stund, och småpratar lite med mig...

Hur är det med Carolina nu...?
Jag hoppas att hon inte är så lessen, utan kanske sover gott nu ♥

Nej, jag ska inte byta blogg.
Jag har bara börjat om, igen.
Du vet hur jag är :-)

Jag mår inte så skapligt längre. Är så trött, och kroppen skälver så olustigt för minsta lilla, måste till doktorn i nästa vecka om det fortsätter så, tror jag.

För en stund sedan så fann jag en så förtröstansfull dikt från en vän i min mailbox...jag la just in den i min blogg...
OCH jag tror att det är en liten dikt, som även Du kan känna in på samma sätt som mig...läs den ~~~


Största, och varmaste kramen
om både dig, och Carolina

Eva

Ruta Ett sa...

Tittar in och kramar om er båda...