måndag 14 juni 2010

Jag önskar...

... att jag kunde berätta hur det är. Men jag vet ju, som sagt, inte hur jag ska skriva längre...

Som att sitta som de enda två överlevande på en öde ö... en kapten och hans matros...efter ett skepp som förlist... bygga koja... leta virke till en flotte... hålla värmen vid lägerelden... leta mat... hålla utkik efter räddning... hålla fast vid att den kommer... och prata med varandra för att man inte har någon annan att prata med... och längta tillbaka... längta hem. Så är det.

Men en dag är flotten färdig... har kaptenen bestämt.

Tack alla som kommer med bra tänk, uppmuntrande stöd och pepp, och framförallt tack för att ni finns.

7 kommentarer:

Lena L sa...

Fortsätt skriv! Men inte för våran skull som följer din blogg, utan för dig själv om det känns som att du behöver det!

Dumma människor som inte har mer vett än att klaga är det synd om, de är bara små skitar och inget att bry sig om.

Ser du IP-adressen till dem som lämnar inlägg? Jag skulle publicera dumma inlägg med IP-adress, kanske skrämmer det bort någon som inte vill riskera att bli identifierade... ;-)

Stor kram och önskan om en riktigt skön sommar från en som ofta läser men är sämre på att kommentera.

Vevve sa...

Hej
Trillade in här hos er. Läst lite fram och tillbaks. Och som usk i hemvården vet jag vilket helvete ni gick/går igenom, ursäkta språket. Usch det är en hemsk sjukdom.
Kram

Eleonora sa...

Semesterhälsning från mig.

Lisbet sa...

Ha en fin fredag! Dygnet ändrar precis just här hos mej. Fem minuter kvar av den 17 juni.
Sköt om dej bra!

Eleonora sa...

I morgon reser jag på semester söderut och det ska bli sååå skönt. Någon data har jag inte med mig, så det blir tyst från mitt håll ett litet tag till. Önskar dig allt gott för sommaren och stor kram till både dig och Carolina! Kramar

Bittan sa...

Saknar när Du inte skriver så sluta inte med det .... Täker på dej hela tiden. Nu e jag långledig med en massa måsten att göra. Hälsa Carro o Persson från mej

Kram från Götet

Christer sa...

Jag tror också att flotten kommer att bli färdig och den kommer att bli bra och stark. Ett positivt tänkande är en bra grund att stå på.

Allt gott!