torsdag 16 februari 2012

Det är en stund kvar...

... av hennes födelsedag.
Nyss sa hon godnatt, och tackade för "den underbaraste födelsedagen"!
Idag fyllde hon 21 år.

Egentligen så skulle jag inte vilja skriva så mycket om den. Det är som det är... och vad är det att minnas att ingen var hit och uppvaktade henne? Inte ett grattiskort eller ett telefonsamtal (förutom från hennes storebror) på hennes stora dag.
Vad är det att minnas hur hon satt och väntade in i det längsta? Vad är det att minnas att hon stod och bakade 12 stycken hallonmuffins och en vaniljsockerkaka igår kväll... ifall någon skulle komma. Vad är det att minnas hur ledsen hon blev sen... när ingen kom? Vad ska sådana minnen tjäna till egentligen... att bli bortglömd?

Men jag vill att hon ska minnas att det blev en bra dag ändå... med en icke så skönsjungande mamma och en svansviftande herr Pontus P som på morgonkvisten grattade med både en liten bakelse och en väska som hon önskat från Gina Tricot.
Att hon fick ett fint liggunderlag i present (som hon tänker använda som träningsmatta här hemma) av min vän M (kontaktpersonen).
Att vi åt korv med mos till middag.
Att hon och jag gofikade med hallonmuffins och sockerkaka på kvällen.
Tände ljus och hölll lågan tänd.

Så... därför skrev jag. (Min frustration, sorg och ilska försöker jag hålla där de är just nu. Jag orkar inte mer ikväll... och jag vill kunna sova inatt.)

GRATTIS ÄN EN GÅNG MIN STARKA OCH MODIGA DOTTER!!

8 kommentarer:

Tanten sa...

Men...jag blir alldeles tagen när jag läser din blogg. Måste samla mig lite... Jag kommer igen.

Ormen sa...

Stort Grattis till C i efterskott.

varma tankar och värmande kramnar

Anneli

Anonym sa...

Grattis i efterskott till din dotter
från en okänd som följer din blogg.
Jag har själv barn i ungefär den åldern. Oavsett ålder betyder det mycket för alla människor att betyda något för någon..... Det att inte bli sedd för sin egen skull ..........
Många varma tankar till er båda! /Ann

Marjatta sa...

Från hela mitt hjärta de varmaste gratulationer till C trots att det blir i efterskott..tanken är väl ändå den som räknas. Tänker på er båda fina, och önskar er en fin helg med mys, och ljus..varma kramar

Dubbelörn sa...

Åhhh, mitt hjärta gråter. Precis som någon skriver här, så behöver vi alla bekräftelse... åtminstone någon gång.

Detta är än viktigare för 21-åring...

Varmaste försenade grattiskramen till C o sen stor varm kram till dig vännen

Monica Grimgard sa...

Stort grattis till din fina dotter i efterskott. Jag följer din blogg regelbundet och är förundrad hur du orkar med allt. Kramar

Elwa sa...

En dag för sent, men det gör väl inget? Grattis på 21-årsdagen!
Ha en skön kväll vid tv:n med gott att äta, önskar Elwa i Härnösand!

Elisabeth sa...

Till alla: Tack för alla fina kommentarer! Omtanke.. det är ett fint ord. Å inte för att jag tycker att Björn Ranelid var så mycket att hurra för i gårdagens deltävling... men han har en poäng.. kärlek är mirakel.. och omtanke är väl en underavdelning till den! Varm kram till er alla...