fredag 18 maj 2007

En tvål och en ros....



Vad har dessa två gemensamt?
Jo, för mig betecknar de något som har fyllt mitt sinne idag! Tvålen köpte jag idag, som en liten present till mig själv! Den är ljuvlig och ger mjuka och citrusdoftande händer...
Rosen, som är den vackraste av blommor, och som när den färgats röd betyder kärlek, gavs till mig i form av ett sorgligt tänk:
Visst gör det ont att se knoppar brista, men värre är att se en ros förtvina!
De som följer min resa - ni förstår...!

Fredag idag.... (solen gjorde en blixtvisit på morgonkvisten, sen fick den bråttom iväg...!)

Fick kaffe på säng av Sven-Erik. Tack min snygge man! Vi fikade och satt länge och pratade! Märkte att han var ganska klar - både pratet och minnet var med ganska bra! Sen märkte jag ju att det som vanligt blev lite sämre under eftermiddagen - men det är ganska vanligt! Men vi gläds för stunderna här och nu...!

Åkte med Jonas och lille David på "kulturnatta". (Vadå natta? När det börjar klockan 12 på dan?) En tillställning nere på stan som egentligen bara betyder två saker: Säljarnas marknad och ungdomsfylla! Många kommer ju naturligtvis också för att lyssna på de uppträdanden som man lockar med,,, ! Köpte en tvål och fikade på NK..

Sven-Erik hade ringt sin mamma och Björn (sin systers man), berättade han när jag kom hem! Ofta märker jag en stolthet i hans röst när han tagit ett initiativ av något slag... så även nu! Sen kan jag ju aldrig vara säker på att det är sant alla gånger....!

Carolina och hennes kompis åkte iväg på "Kulturnatta" ! Hon fick ta en taxi hem 00:00!

Middag o Ally... (som vanligt... det här med "sovet"! )

Sven-Erik var ganska trött och "off" under eftermiddagen och kvällen...! Han gick och la sig tidigt..

"Ior" kom på besök (Jonas tjej-kompis). Trevlig tjej!

Zappade ut kvällen....tv:n o jag..!

Roligt idag:S-E pigg på morgonen,tvålen, Iors besök...

Mindre roligt idag:solen som stack, rosen.....

Tips: Köp något till dig själv! Unna dig något för att glädja - DIG!

Till mina livlinor: Ett liv och en lina - en lina som du ger - ger någon ett liv att leva!








4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint om rosen, jag blev gråtfärdig och en rosentagg stack i mitt hjärta. Jag känner med dig!

Tänk att ett inköp av en tvål kan betyda så mycket glädje? Varför ska vi smutskasta shopping så när det så enkelt ger oss ett lyckorus? Klart lagom är alltid bäst...

Christina sa...

Vackert om rosen, visst är det en underbar blomma som står för så mycket.
Det är de små tingen inte de stora som man blir lycklig av...
Man skall ta vara på de fina stunderna, helt riktigt det du gör.
Hoppas att du och de dina får en skön lördag.
Kram vännen

Anonym sa...

Åh, vad fint med rosen! Sorgligt men fint.

Att unna sig själv saker ska man absolut göra. En citrusdoftande tvål låter härligt! Jag köpte en flaska med duschkräm igår med mineraler och sånt, men jag blev lite besviken på doften. Visserligen doftade jag lite på den i affären, men med tre barn ryckandes i mig och tjatande, så det blev väl bara så där halvhjärtat. Däremot har jag en duschkräm från Dove som luktar otroligt gott av rosenträ och kakao! Mmmm! Det blev en lång utläggning om duschkrämer och dofter. *s*

Ha en fortsatt fin helg!
Stor varm kram till dig!

Elisabeth sa...

plupp: Det var ju inte meningen att göra någon ledsen...! Tack för din omsorg!Lagom-shopping är bäst.. Kram

christina:Jag försöker se de små tingen, och vara tacksam för allt jag får...! Hoppas din lördag var en någorlunda värkfri dag! Kram..

chaos: Tack!
Skulle vara gratis med goda duschkrämer, bodylotion och sånt..
Stor varm kram till dig också!