fredag 18 april 2008

Hans gamla keps...

ligger där i lådan. Hittade den nu. Den keps som är han... den som är BARA han. Skitig och sliten ligger den där... och jag tog upp den och snusade i den alldeles nyss... den luktar Sven-Erik. Jo, så är det... den luktar Sven-Erik, för jag vill att den ska göra det.

Den gör mig ledsen... jag ska lägga den i minneslådan...

Och utanför mitt fönster skiner solen. Livet har vaknat här utanför... bilar och människor åker förbi mitt fönster... mot sina liv. Jag ska strax gå ut med Pontus P, och värma mig i solen. Gå mot mitt nya liv...

Solen ger värme och hopp...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så önskar jag dig en riktigt skön promenad i det vfina vädret. Jag har också en sparad keps. Sedan många år hänger den i min hall på en spik. Det var min pappas keps, den är sliten och inte så vacker precis men den är ett kärt minne. jag hoppas att du inte går vilse bland alla banankartonger utan hittar en trygg stig att vandra på. Mpnga varma fredagskramar från kersti som skolkar en stund från städningen.

Gisan sa...

Så fint att du har den där minneslådan. den kan du titta i vartefter du känner dig redo för det. Men minneslådan du bär med dig är ju oändligt mycket större. Den kan du öppna varsomhelst och närsomhelst när du är redo för den. Stora kramar...

bollebygdsbo sa...

Känns skönt att höra av dig igen.

Jag tror att allt kommer att bli bra - fast på ett sätt som ingen just nu vet.
Inget blir sig likt, livet lämnar alltid spår i hjärtat.
De spåren ska man vara tacksam över även om vissa gör väldigt ont.
men utan några sådana spår har vi ju egentligen inte levt något liv helt och fullt.

Kramar från en mycket förkyld Ingela i ett soligt Bollebygd

Anonym sa...

Den nya lägenheten låter trivsam i mina öron... ni kommer säkert att få det fint där, Du och Carolina... jag önskar er det... av hela mitt hjärta! kramar i massor Ylle

Anonym sa...

Jag anar en ljusning, en pånyttfödelse hos dig. Han är tillfreds med sitt nya hem och du har chansen att bygga ett nytt till dig o C. Nytt boende låter som en briljant idé för att ta det tråkiga men nödvändiga klivet från det gamla till det nya. All lycka och allt solsken önskar jag er! Preciiis just nu kom också solen fram från molnen här...Önskar en härlig lördag