söndag 20 april 2008

Idag har vi packat...

... jag och Carolina. Men det är mycket kvar... och till slut blev jag tvungen att ringa den nya hyresgästen och tala om att jag inte skulle hinna lämna över nycklarna imorgon. Den vackra människan sa: "Ingen fara, jag vet ju hur du har det".

Vi hade gjort en överenskommelse att hon skulle städa lägenheten, mot att hon fick ta över den imorgon, måndag. Nu blev det inte så.... och det känns bara så så tungt.

Vi hade inte mer kartonger att packa i.... och det var lite för långt för mig att gå till Coop och hämta mer.

Jag vet inte hur jag ska lösa det här riktigt... men på något sätt MÅSTE jag fixa fler kartonger imorgon, och åka dit och fortsätta packa. Carolina har skolan....


Såå.... ja, jag vet inte hur det ska lösa sig för morgondagen.
.......

Men imorgon bitti har pappa lovat att skjutsa mig till Apoteket för att hämta ut medicin till Sven-Erik... som jag sedan måste åka och lämna på hans boende. Å det är ju snällt...
Jag är... ja, jag vet inte riktigt vad jag är. Men ibland, och speciellt sådana här dagar, när man ser hur verkligt ensam man är... då känns det nästan tyngre att bära än Sven-Eriks sjukdom.
Världen är inte alls snäll...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så många gånger då jag kommer in här bara önskar jag att jag bodde närmare.... Jag hade kommit som ett skott och hjälp dig med flytten och allt annat. Vi två hade gått och kånkat på kartonger =) Vilken härlig syn......
Hoppas det ordnar sig ändå gumman....
Massa kramar

Eleonora sa...

uhnxmdza
Världen kommer att bli bättre och snällare bara du får klart allt med flyttningen först. Sedan kan du koppla av och ta det litet i taget efter bästa förmåga.

Jag trodde du skulle ha flyttfirma. Hur har du fått över tunga möbler och sånt?
Mina tankar är hos dig - kram

Gisan sa...

Jag önskar att det geografiska avståndet inte vore så stort. Då hade jag hämtat upp kartonger på närmaste affär och kommit och hjälpt dig. Kramar...

Stina sa...

Tack söta du för den fina kommentaren i min "allvarliga" blogg.
Stor kram till dig. Stina

Anonym sa...

Jag hoppas att allt ordnar sig. Va skönt ändå att den nya hyresgästen förstod att du inte hinner. Jag tänker på dig och skickar i tanken kraft och styrka.Det kommer ordna sig. Kramar Nalle

kicki sa...

Tittade in hos dej idag för att se om du kommit tillbaka, och va glad jag blev, du fanns där igen...det gick bra att koppla in datorn då.
Ha det nu så bra i nya lägenheten och hoppas på en bra vår för er..
Här är det nu snart dax för björken att slå ut, jag har pollenallergi så det är inte roligt just nu med all pollen som far runt överallt, men det finns mediciner...
Kramen till dej

Christina sa...

Jag önskar att ni får en snälldag lite emellanåt....
Kram goaste Du

Isabelle sa...

Nu viftar jag med mitt trollspö och bestämmer att världen minsann ska bli lite snällare mot Elisabeth på Gustav Garvares gata. Basta!

Stora styrkekramar till dig!!