söndag 6 april 2008

Tyst...

... han sover.

Jag smyger in och lägger mig försiktigt bredvid dig.
Lägger mig nära... tätt intill. Känner du det, gubben?
Här är det bara du och jag... nu skyddar jag dig i natten.
Inatt kan jag göra det... inatt är du bara min... sådär som du var förut.
Jag viskar så tyst jag kan... godnatt min älskade.

Du sover så nära... och jag stryker dig över kinden.
Jag ska snusa på dig hela natten.
Ingen sjukdom som har tagit något ifrån oss.
Här är det bara vi... i samma säng... sådär som det var förut.
Jag gråter så tyst jag kan... för drömmen med dig, min älskade.

Jag hoppas du sover gott... min älskade lilla gubbe.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas ni sov gott...

Sänder dig en massa kramar från ett snöigt Västergötland och förhoppning om att din söndag blir bra!

Christina sa...

Så underbar kärleksförklaring Elisabeth.
Önskar dig och Carolina en snälldag
Kramkram

Tussegumman sa...

Kära Elisabeth en sådan underbar värme och kärlek du beskriver kärleken till din älskade man. Vilken vånda du känner... Många människor kommer inte nära den kärleken som du har till SE. Kärleken är verkligen den finaste gåvan och du har nu fråntagits den på det grymmaste sätt. Elisabeth min vän jag önskar kunna mildra det för dig på något sätt att du kan få känna att Se fortfarande älskar dig på det sätt han kan ge utryck för. Minnet sviker honom men känslan att han älkar dig finns hela tiden hos honom du är hans allt. Han vill att du skall vara lycklig och fortsätta vidare det är jag helt övertygad om. Sorgen får ta den tid den tar men jag finns här om du behöver mig/Många kramar från Tussegumman

Anonym sa...

Så fint du skriver Elisabeth. Hela inlägget är som en vacker dikt. Du kan verkligen förmedla dina känslor i ord.
Jag tror de flesta kan må bättre av att vara en liten stund i minnenas och drömmarnas värld, då verkligheten utanför är alldeles för grym.
Varma kramar Nalle

DORIS DAISY sa...

Du skriver så vackert och fint om något som är så svårt och jobigt. Jag kan bara skicka lite styrka.

Anonym sa...

Vad glad jag blir att du gillar Tom W. Han är en man att ha med sig i hörlurarna när man är både glad och sorgsen.

Gisan sa...

Så vackra ord...Så fulla av kärlek och längtan... Styrkekramar till dig Elisabeth!

Isabelle sa...

Så vackert du skriver min vän. Men så är du ju en vacker person också.

Stora omtankeskramar.

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Hej min goa vän!!! Ville bara kika inom och ge dig en bamsekram!!! Läser då och då men har inte haft mer ork än så just nu, jag är nog snart i farten igen, hoppas jag! Stor kram på dig vännen min och tack för att du finns!!!

Anonym sa...

Jag tror han känner din kärlek och ömhet även om han inte kan visa det... dina ord är så vackra att det vore konstigt annars. Och någonstans ger det honom också förstöstan i det som säkert är svårt för honom med. Allt jag kan göra är att då och då titta in och hoppas mina ord ger dej lite styrka och förströstan. Kramar

Anonym sa...

Vackra kärleksfulla ord. Du beskriver med kärlekens smekande penseldrag varje mening.
I morgon ska min lilla mammi på ultraljud på sitt hjärta.. det där är första gången efter operationen. Hon har ju känt några gånger lite mysko i bröstet. Hon beskriver som innan hjärtklaffbytet.
Hoppas bara det inte är något allvarligt, men det måste det ju inte vara heller.
Ha de fint nu och kramkram

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Just som du skall jag älska min man resten av vårt jordiska liv, din kärlek till din man är så obeskrivligt vacker & jag hoppas ni sov gott "tillsammans" & att hans doft ännu sitter i din näsa.

Varma ♡-kramar sändes dig med hopp om ljusare tider & lite solsken som kan lätta ditt sinne lite.

Sessan i Oslo

Anonym sa...

Så fint!

Kram på dig!