söndag 1 februari 2009

Det är viktigt att se...



... när solen lyser.

Det kallas för Hopp.

Om så bara för en sekund...


Igår blev Carolina bjuden på bio av en kompis... som en tidig födelsedagspresent. Just nu så städar hon sitt rum... och jag hör hur hon sjunger. Jag har fikat i sängen. Pontus P tycker att han är snygg, och det tycker vi också. Jag köpte billig lax igår. Å köpte en liten bukett tulpaner till Carolina... som tyckte det var onödigt, men jag såg att hon blev glad.

Så.... Hopp. Det finns också.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas att solen lyser många, många, många sekunder för dig!


KRAAAM!

Unknown sa...

Sååå vackert...!

När jag ser den bilden, så kommer en tanke till mej, en önskan om att världen vore sån, att livet vore sånt...men eftersom det inte är det, alltid...så kanske att det blir ännu vackrare, ännu mer starkt i den hoppfulla känslan...när solstrålarna letar sej fram, och lyser upp vägen där man livsvandrar...

Tack för Dina så varma, goda ord hos mej, min vän. Du är alltid välkommen till mitt mormorshem, och det gör mej glad att du kan vila dej lite där.

Idag har jag gjort mej en liten syhörna i Stora rummet, jag är ingen hejare på att sy, men det kan kanske ändå bli något längre fram :-)))

Varm Kram!
från Eva

Unknown sa...

P.S Hoppas att Carolina får en jättemysig biokväll!

Och Pontus, hihi, förstår att han tassar omkring och tycker att han är tjusig!
Mina tikar härhemma har spanat in honom, bara så han vet :-)))

HOPPAS att Du får en dag, och kväll att trivas i också, där du kanske kan landa i lite fridfull ro...


KRAM igen!
från Eva

Anonym sa...

Vilken vacker bild!
Hopp. Så fint ord med så mycket innehåll. Visst är Pontus P snygg. Den snyggaste killen i stan:)
Ha en så fin dag som det går.
Kramar Nalle

Tussegumman sa...

Vilken hoppingivande bild Elisabeth. Där framme skymtar det! sakta men säkert kommer ni dit. Nu kommer snart våren och ljuset och gör livet lite lättare. Härligt att se att Carolina mår bättre och att du känner att hoppet är på väg. Helt underbart för henne med bio och tulpaner. Hoppas att ljuset lyser på din stig många gånger. Tänker på er varje dag och sänder en tanke med de bevingade som står på ditt nattduksbord:)Många kramar från Tussegumman

Vida sa...

Härligt att läsa om hoppet som kommer på besök. Önskar dig soliga ögonblick och soliga stunder.

Kramar från Liv

Anonym sa...

Ja!! Helt underbart :) Visst finns det hopp också,,,mera hopp till er :)


Kramar i massor

Gisan sa...

Du är fantastisk när det gäller att gripa tag i de där bitarna av hopp. När är den stora dagen för Carolina och hur mycket fyller hon? Stora kramar...