lördag 14 februari 2009

Lördagmorgon...

... och jag sitter här i sängen och skriver. Kaffet är slut.
Pontus har kurat ihop sig nere vid sängkanten.
Carolina sover än.
Solen avslöjar smutsiga fönster.

Ser ut genom fönstret, och jag har två önskningar...
Gud, låt allting som är svårt och sorgligt hållas borta idag.
Gud, låt mig hitta något roligt för oss idag... bara någe litet.
För du är den ende som vet.

Idag är det ALLA hjärtans dag... allas.
Mitt hjärta vill vara lyckligt och sjunga, och le åt världen...
Mitt hjärta vill bubbla av tacksamhet över allt jag fått...
Mitt hjärta vill så mycket... så mycket, Gud!!

Det här är mina små rader just nu.
Som vanligt så tänkte jag radera bort dem.
Carolina kliver snart upp.
Då ska jag vara den bästa mamman i världen.
Då ska jag hålla undan för det svåra och sorgliga.
Då ska jag hitta på någe roligt... bara någe litet.
Jag är den ende som vet.

Det går...

Och Gud, jag har en önskan kvar.... låt allas hjärtan
få fyllas med kärlek idag.
Ingen enda av oss kan leva utan den.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Stort Alla-hjärtans-hjärta till dig och Carolina idag från mig
Kram Nalle

Eleonora sa...

Lite svårt är det att svara här idag. Du skriver så fint, så fint Elisabeth, men jag tror jag återkommer på mail till dig. Under tiden skickar jag i alla fall ett litet hjärta denna Alla Hjärtans Dag till både dig och Carolina!

Tussegumman sa...

Elisabeth min vän du och Carolina kommer att få en fin dag i dag men kaffe och lite gott till hemma eller på något mysigt cafe. Önskar er allt gott/Många kramar från Tussegumman

Anonym sa...

En bamsekram till er alla och en jättestor just till dig idag! KRAM

Anonym sa...

Jag kommer in och ger dig en stor kram o pözzen på pannvecket denna hjärtedag:-)

Gisan sa...

Många stora och varma Alla hjärtans dag-kramar till dig...

Anonym sa...

Vill bara berätta att du är i mina tankar och att jag innerligt önskar dig ett bra liv, med värme ljus och kärlek.
Kram

Anonym sa...

Två stora och varma hjärtbeströdda kramar till dig och C idag på alla hjärtans dag ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Anonym sa...

Ja, utan kärlek så vore vi ingenting alls. Hoppas att ni får en skön lördagskväll och även en skön söndag!

bollebygdsbo sa...

Ditt hjärta är alltid så fyllt av kärlek - till din dotter och till din make.
Jag önskar att du fått kärlek och vänskap tillbaks också.
Många innerrliga kramar till dig från mig i Bollebygd

Anonym sa...

Vad roligt att Carolina fick se och höra Håkan!!! I dag fyller min son 17 och ett halvt år precis.../stor hjärtekram till er båda två!

Musikanta sa...

Alllt gott önskar jag dig och Carolina. Mitt barnbarn nr 2 fyller också 18 år, men det blir inte förrän den 27 februari. Tiden går så fort! Ni får väl fira Carolina i morgon antar jag. Stort Grattis till henne och varm kram till dig från Musikanta.

Anonym sa...

försökte mig på att skicka en blomma på mailen i kväll men det gick .....ICKE !....