torsdag 23 juli 2009

Sådant jag vet...



... kallas för ensamhet.

Dagen idag...
Dagen idag är en betydelsefull dag
Den är Din
Dagen igår föll ur Dina händer
Den kan inte få något annat innehåll, än Du redan gett den
Dagen i morgon, har Du inte fått löfte om
Men dagen idag har Du, det är det enda Du kan vara säker på
Den kan Du fylla, med vad Du vill
Använd Dig av det
Idag kan Du glädja en människa
Idag kan Du hjälpa en annan
Idag kan du leva så, att kanske någon annan i kväll
kan tacka Dig för att Du finns till
Dagen idag är en betydelsefull dag
Den är Din.


....

Carolina var och spelade minigolf med sin kompis Vicka igår. Det var roligt och viktigt.... för att bara umgås med sin mamma hela tiden är ingen hit för en tonåring. Så är det ju! O jag vet att hon längtar tills skolan börjar....

1 kommentar:

Bloggblad sa...

Jag börjar nästan längta efter skolan jag också, för jag har så himla svårt att ta mig ledigt och varva ner, jag far runt som en skållad iller och ska hinna allt allt allt.

När jag jobbar kan jag unna mig att vila när jag kommer hem.

Jag förstår din omtanke om C, visst ska unga umgås med unga, men hon kanske vill vara tillsammans med dig? Vi borde nog lite mans strunta i hur det "ska" vara?