måndag 11 juni 2007

Ge mig handen, min vän...



Ge mig handen, min vän, när det mörknar,
jag behöver så väl en hand
och låt ljusa och rofyllda tankar
skapa drömmar vi ger varann
Låt värmen från den som finns till för dig
tända stjärnor vid himmelens rand
Ge mig handen, min vän, när det mörknar,
jag behöver så väl en hand.

Varma tankar och händer som tröstar
är som sol över frusen jord
och den närhet vi har till varandra
ger långt mera än tusen ord
Låt värmen från den som finns till för dig
tända stjärnor vid himmelens rand
Ge mig handen, min vän, när det mörknar,
jag behöver så väl en hand.




Söndag idag... (-en dag framför dig är bättre än tio år bakom dig....)


Fick kaffe på säng! Blev lite tokigt - socker i kaffet och en kaka! Men det gick det med...! Sov dåligt inatt, så det var skönt att få sitta lite länge i sängen och bara vara...!

Sven-Erik var ganska trött idag - igen! Men med alla de mediciner han äter så är det inte så underligt..! Kuratorn har sagt "han vilar hjärnan", och det är ju bra...

Pontus P var lite "off" igår kväll! Han ville bara sitta med mig, och ville inte alls gå och lägga sig! Idag sökte han min kontakt hela tiden - och följde mig vart jag än gick...! Ibland undrar jag - känner han på sig... förstår han att Sven-Erik är sjuk...förstår han de gånger Sven-Erik inte bryr sig om honom....? Ja, jag undrar lite oroligt... ! Han beter sig lite konstigt..?!

Vi åkte och uppvaktade Carmen som fyllde 35 år idag. Tårta och presenter... alltid trevligt! (Vi åkte med pappa.... men Gud, vad han körde! Åkrädd - ja, då!!)

Mamma och pappa bjöd på middag idag! Så skönt det var att bli bortbjuden på middag en dag! Det händer ju inte så ofta numera... Jag brås ju inte riktigt på henne vad gäller matlagning - alltså var det en mycket, mycket god middag... med efterrätt och hela köret!!

Sven-Erik åt ordentligt hos mamma och pappa - ändå var han "gamm-hungrig" vid halv 8. Så då fikade han både smörgås och jordgubbar... Hans aptit, ja... det är ett STORT kapitel nu... han stoppar i sig det mesta, och framförallt det som är sött och gott! Så ibland måste jag säga till på skarpen, att han måste hålla igen lite! Då blir han både arg och sur - och går oftast och lägger sig! Så ska man säga något - måste man tänka sig för... (Vi har även börjat gömma undan godis och sånt..!)

Brother & Sisters på TV:n... himlabra, tycker jag!

Ser "Mission Impossible" med Sven-Erik på TV:n! Men han har nog inte så stor behållning, märker jag..för han frågar hela tiden om vad som händer... han är helt enkelt inte med..! Men han ser iallafall filmen klart den här gången! Alltid något..!



Roligt idag: sängmyset, Carmen, mamma o pappa bjöd på middag...

Mindre roligt idag: oron för Pontus P...

Tips: "Brothers & Sisters" är ganska bra program... se den!


Till alla mina livlinor: Hållit mig i hand... har ni ju gjort!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du har en fin sida själv och skriver också fint och vackert Elisabeth. hoppas att det går bra att jag lagt dig i min bloggroll

mvh sofia

Christina sa...

Här får du min hand, Elisabeth, hoppas att du känner värmen....
kram

Anonym sa...

ja jag tror absolut att pontus känner...Moffi är i alla fall otrolig på att läsa av känslor och situationer...men det är ju skönt för P att han har så många små och stora mattar och hussar omkring sig

Anonym sa...

Jag skulle gärna hålla dig i handen när som helst:) Hoppas du har det skönt....Jag kommer inte att blogga nu på ett par dagar men vi "ses"....*kram*

Ella sa...

Vilken vacker dikt!
Vem behöver inte någon att hålla i handen när mörkret kommer...

Anonym sa...

Jag har gått och tänkt på det där med att en dag framför dig är bättre än tio bakom dig. Hade aldrig hört den förr. Tack för tanken, det var du som gav mig den!

Elisabeth sa...

sofia: Tack! Vad glad jag blir! Lägger till din vackra blogg i min bloggroll också! Kram

christina: Tack! Ja, verkligen... jag känner din värme... Kram

pyrobritt: Det är nog så! Vi får alla rycka in nu...! Kram

annika: Tack! Jag skulle hålla din hand också..! Har också varit borta ett par dagar.. Kram

ella: Ja, du har rätt: det behöver vi alla.. oavsett ljus eller mörker! Kram

plupp: Varsågod! Men visst är det lite så...! Dina tankar är rätt tänkvärda dem med..! Kram