onsdag 31 augusti 2011

Pärlor på livets tråd...



... tycker jag var ett vackert uttryck (tack Nonna) för stunder av glädje i livet. Jag vill så gärna samla på dessa pärlor... och få ihop till det där halsbandet som jag alltid har önskat mig. Ett sådant där som värmer mot hjärtat när det går lite tyngre... som:

... att bli hembjuden till någon trevlig och varm människa. Så där som jag blev igår... med god mat och skratt runt köksbordet... choklad och tända ljus i vardagsrummet... och en hel del prat om både viktigt och oviktigt... sorg och glädje... och ännu mer choklad. Tack Karin... jag ska minnas den här kvällen länge länge... och jag behövde den verkligen. En pärla...

... att idag få ta Carolinas hembakade päronpaj, och tillsammans med henne gå upp till mamma och bjuda dem på lite gofika. "Gå upp till mamma"... var ingen självklarhet för några månader sedan... och trots att hon är så svag och bräcklig, lill-mamma min, så sitter hon där vid köksbordet och ler när vi kommer instövlande. DET är väl en pärla om någe..

... att idag få ett telefonsamtal från en härligt go bloggvän. En vän som har följt mig lika länge som jag skrivit... en vän som tycks ha inbyggd radar för nu-är-det-dags-för-lite-pepp-snack... och en vän som jag tycker mycket om. Tre pärlor...

... att ha två små ostkrokspåsar av miniformat i skafferiet. De ska vi festa på ikväll... Carolina och jag. Fyra pärlor...


Idag blev det en bra pärlfinnardag... stunder av glädje när det går lite tyngre.

..........

Min pappa skrev en gång de vackra orden:
"Så var rädd om din längtan... var säker på min vän
vi möts, ja, vi möts igen!"
Jag tror så... Sven-Erik och jag.

4 kommentarer:

Nonna sa...

Vad jag blir glad att du fick en fin kväll det behövde du verkligen. Ja vi behöver pärlor som glittrar mot oss i mörkkvällen jag önskar så att ni kommer över tröskeln och kan känna att det vänder - trots allt. Att ni ses igen det är självklart!
Kram Nonna

Anonym sa...

Tack för dom vackra orden, det var jättetrevligt att ni ville komma! Karin

Anonym sa...

Så fina pärlor du samlat...
Så skönt att läsa om att du haft trevliga stunder...
Jag följer din blogg och tänker och ber för er varenda dag
Allt gott önskar jag er
Kram Kia

Kersti sa...

Å jag kan bara säga Kram vännen och hoppas på många många fler pärlor att trä på tråden. Kram