torsdag 15 november 2007

En liten bild bara...




... som vill ge en liten större tanke till hur viktiga vi alla är för varandra!

Om vi finns där för andra i vårt liv... hur skulle deras liv ha gestaltat sig om vi inte funnits där? Det vänliga ordet, den hjälpande handen, det varma hjärtat som bultat för andra... om du inte sagt det vänliga ordet, om du inte sträckt ut din hand, om du inte hjälpt utifrån ditt varma hjärta... hur hade då livet sett ut för dessa människor? Om du inte funnits där för dem...?

En viktig tanke... som kan ge ett underbart liv!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Så sanna och tänkvärda ord min Vän! Styrkekramar...

bollebygdsbo sa...

Dina tankar är alltid värdefulla.
Tack.

Nu ska jag strax åka iväg och jobba.
Först lite frukost och en hundpromenad.
Sedan bär det iväg till Bollegården och höstens "Äldredag".

Tar med mig dina tanakr även dit.

Ta hand om dig.
Kram från Bollebygd

✿Ewa sa...

Fint skrivet!
Kram och ha en underbar dag!
Tack för dina rader hos mig *L*

Christina sa...

Bara så sant....
Kram goa vännen min

Anonym sa...

Ja du Elisabeth.. precis det jag vill säga med mitt bloggblad idag.
Tänk om inte just jag hade funnits till hands, vem i hela friden hade värmt min mammas hand och hjärta i tiden just nu.
Tack för ditt låååånga inlägg idag på min blogg.. det värmer ska du veta.
Alla livlinor är hjärtligt välkomna in till min Kafferast och ta ett snack ..
Stor kram från mitt varma hjärta till ditt varma hjärta:-)

Anonym sa...

Svar på min blogg:

Tack älskade vännen! *Kramar om*

Natten var helt oki faktiskt..
Hoppas du fick en rofylld natt också..
Det kan göra stor skillnad det där med att
sova bra eller inte sova bra..
En bra sömn är livsviktig för den mentala hälsan..

Ja dagen är nu här.. om några timmar ska jag hämta Hanna
Min lilla gumma ju!!

Nej, det är ingen dans på rosor alla dagar..
Men för det mesta så är det attans bra..
Många skulle säga att det är livat värre..
Men man har ju vant sig så för mig är det lugnt då, hehe

Jag har också en fruktansvärd rädsla för att bli allvarligt sjuk.
Vad skulle hända med barnen??!!
Hemska tanke!!!

*Skratt* Ja Marcus skulle göra en ny läxbok i dag..
Vi får se vad det blir då…
Misstänker att det blir häftigt värre ju!! *ler*

Massor med kramar till dig min goa fina vän!!

Från Puff och alla småpuffar *ler*


****************************
Kloka ord du ger oss i dag..
eller det är ju som vanligt då *ler*

Kram igen!!

Eleonora sa...

Vilka fina tankar - har nog egentligen inte vänt på steken och sett det så .... men visst stämmer det, jag får dagligen bevis på det genom "mina" seniorer i klubben. Och det är mycket värmande och sporrar till fortfatt arbete.
Önskar dig en dag utan kontroverser ... bara en helt vanlig skön orosfri dag .. du söta fina Elisabeth. Stor kram

Anonym sa...

Hejsan!
Tack för dina rader i min gb, har svarat på din fråga.

Jag mådde inget vidare så därför la jag ner bloggandet, tycker de räcker gott o väl med hemsidan.

Varma kramar fr Anita

Anonym sa...

Tittar in för att ge dig en varm kram och visa att du är i mina tankar. Kramar...

Anonym sa...

Har du sett denna blogg? Kanske inget som ger dig något... Men jag tänker på dig när jag läser den. Kramar...
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.729641

Anonym sa...

Om jag är en pärla så är du en diamant, Pilutta dig ;-)
Stora kramar...
PS. Min mamma har fått tid för den stora undersökningen nu. Om ett par veckor vet vi. DS.

Anonym sa...

Så sant så!

Tack för dina rader hos mej, och jag förstår så väl att du behövde få dej lite sömnro...

Varm kram tillbaka från Eva

Anonym sa...

Jag tror att de människor vi möter, möter vi för vi har något att lära oss av mötet i sig själv men också av den andra människan vi möter samt om oss själva. Ha det gott Kram

Anonym sa...

Du säger så mycket fina saker Elisabeth.....Hoppas du har en fin kväll vännen.....Kram

Anonym sa...

Vilken fin tanke. Att bli hjälpt när man behöver det är guld värt. Det är också guld att veta att man själv är behövd ibland.
Kram...