torsdag 1 november 2007

Gläntan...




Det öppnar sig alltid en glänta
om skogen är aldrig så mörk.
Där doftar småstjärniga blommor,
där niger en vitstammig björk.

Så är det med oss och vår levnad.
Bäst sorgen slår black om vår häl.
står glädjen och ler vid vår sida,
och solen drar in i vår själ.

(Helmer Grundstöm)




Så är det ikväll, också... jag har ingen som helst ork att skriva någe vettigt! Sen händer det sådant som gör att tänket går ännu mer på högvarv under dagen.. så när natten sedan kommer så är jag alldeles tom i huvudet... tills jag går i säng då det börjar mala igen!

Men.... en jordgubbe är jag... och en flytande sådan!! Tack vare mina livlinor... tack alla! Imorgon är en ny dag..

4 kommentarer:

Christina sa...

God morgon vännen min
Så vacker dikt.
Tillsammans kan vi stötta i livets stora lotteri.
Tack snälla du för att du finns, trots egna sorger tar du dig an andra, det kallar jag för empati.
Jag hoppas att du sovit gott och att dagen skall vara snäll emot dig och din kära familj.
Varma kramar till den raraste människan på jorden.
Kram

Anonym sa...

Vilken vacker bild!

Mina tankar är ständigt hos dig vännen. Kramar Om!

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Japp, idag är det en ny dag, vännen min! Önskar att jag kunde trolla hit dig och ta med dig på en shoppingrunda, ikea och alla de andra butikerna:)

Jag tar med dig i tanken!!!

Hoppas på en bra dag för dig!

Kramar

Dubbelörn sa...

Skrattar när jag ser bilden m jordgubben. Du är absolut den sötaste av dem alla o just därför så fortsätter du bara guppa omkring *ler*

Kramar