onsdag 28 november 2007

Vår bästa tid...



... är nu!! Så är det hos oss på Himlastigen 52 iallafall... julen står för dörren!

Då får alla sorger flytta ut... eller åtminstone stoppas undan i källaren! Här ska julas.... med allt allt allt som en jul kan bjuda på! Himlens alla stjärnor ska få tindra vareviga kväll, och varje dag ska upplevas med glädje och ljus!
Så ska det bli nu.... som alla år, fast lite mer! Tillsammans i jul.... det är den vackraste julklappen vi alla kommer att få.... tillsammans i jul!


Men.... den hann inte plockas fram idag! Det blev så mycket annat som skulle överlevas idag... men imorgon ska jag banne mig byta ut julkartongerna i källaren mot alla fyllda sorgelådor! Det har jag bestämt.. !



Ikväll går mina tankar till någon som är ensam... mycket ensam. I tanken skickar jag himlens alla stjärnor att vaka över dig, och himlastigens allra varmaste kramar...

18 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Du gör så rätt så. Denna månad ska man ta fram lyckolådorna o låta e andra vila ett tag.

Vännen det finns de som alltid behöver en extra tanke, t ex du... *ler*

Varmaste kramarna

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att du hinner ta fram en jullåda eller två idag. det är dig väl unt. Mitt i alla dina sorger har du alltid tid för alla andra. Tack för alla fina ord och tankar hos mig! Kramar...

Anonym sa...

Jag önskar dig massor av glitter och tindrande ljus. Jag blir så glad över att du känner en sån glädje inför julen. Jag hoppas hela december bara blir bäst! Med massor av guldklimpar och absolut inga sura telefonsamtal från de som inget begriper. Istället sköna promenader på stan med lite shopping och gofika. Ja, så får det bli! Det bestämmer vi!
Stora omtankeskramar!!!

Kajsa sa...

Tillsammans till jul! Det är nog den bästa julklappen för oss åxå. För två år sen fick min pappa en stroke på juldagen. Minns med fasa den dagen!/Kram

Eleonora sa...

Oh, vad jag håller med Isabelle, hon säger just det jag hade tänkt! Tack för dina hälsningar hos mig. Förstår inte hur du hinner med allt. Lycka och lugn denna dag - kramar till dig från mig

Anonym sa...

Tillsammans.. ett fint och vackert ord. Visst ska vi ta tillvara på varandra så länge vi har varann:-)
Allt ljus på dig o din familj.. själv tänder jag ljus och stjärnor hos min lilla mamma:-)
Kramkram alltid

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Faktum är att det är ju det julen egentligen handlar om, att vara tillsammans i glädje och ro... Stora kramar på dig, vännen och jag önskar så att du lyckas få undan en del sorgekartonger en liten stund.

Anonym sa...

Va gott att du känner sån glädje över julen med allt vad den innebär! Tänk att bara få vara tillsammans, sånt som vi kanske tar som en självklarhet lite för lätt ibland. Ta nu fram lådorna och låt julen stråla i hemmets alla vrår! Själv har jag fått julfnatt här idag, pysslar och står i! Kramen Carina

Anonym sa...

Du är en underbar människa, vet du det...Försök att njuta denna jul med mycket ljus och värme tillsammans med SE och barn...
kramar i massor från kicki

Anonym sa...

Tillsammans till jul! Det vill vi vara och vi har den stora glädjen att få hem vår dotter och barnbarnen från Sicilien till julen. De har inte varit i Sverige på över 5 år. Så det blir verkligen en jul att glädjas över.

Samtidigt går tankarna till alla de som sitter ensamma den här helgen som väl är den största familjehögtiden. Ingen ensamhet är väl större än just i helg- och juletid. Kanske känner de att vi tänker på dem, hoppas det!

Varma kramar!

Christina sa...

Så härligt det låter, du är en sån tapper kvinna och jag vet ingen som är så fantastisk som dig, Elisabeth.
Att få vara tillsammans är större än något annat, att få ha varandra nära.

Om jag tittar i norr kan jag se stjärnorna från Himlastigen och de är så underbara att beskåda.

Ha en riktigt skön kväll min allra goaste Elisabeth
Kram till dig och kram till SE och Carolina också.bmrhgckf

Bloggblad sa...

Hinner du inte tröttna på julsakerna om du tar fram dem redan? Jag har förstått på bloggen att jag måtte var otroligt kortjulad. Här pyntas det en dag före jul (fast i år blir det nog redan på lördagen) och sen åker det lilla jag tar fram bort igen dagen efter 13-dagen. Om inte skolan börjar då - för då åker det ännu tidigare.

Men tillsammans och ljus och mys - det sysslar vi med rejält.

Anonym sa...

Jag vill att du framför dig ser
ett brinnande ljus eller fler
badande i varmt rött sken
som kontrast till snö, vit och ren
Stjärnor som blinkar
och tomtar som vinkar
En stämning av jul vill jag ge
För din familjs fröjd ska jag be

Cyberkram från Plupp

Tussegumman sa...

Det är så sant att den största julklappen är att få vara tillsammans. Njuta av julen och vackra ljus och god mat tillsammans med de sina. Ha det så gott Elisabeth! Tack för dina kloka ord hos mig! Jag måste också ta hand om mig själv och förstå det med hjärtat! Kramar till dig Carolina och SE.

Anonym sa...

Du är så omtänksam och go, som tänker på de ensamna. Jag unnar dig all glädje i jul. Kram

Anonym sa...

Hoppas verkligen att du fått upp alla vackra julesaker nu:) och att du packade ner alla sorger långt ner i källaren....Visst är det myspys med alla ljus i juletid....Ha det gott min vän.Kram

Anonym sa...

Så klok som vanligt. Bra att du bestämt. Ta vara på det goda, roliga och härliga. Det kan man vila i faktiskt. Luktar gott gör det också. Stor kram i natten.

Laila sa...

Kom bara ihåg att inte stressa! Njut och ta det lungt i din och din familjs takt!
*strör lite glitter omkring mig*

Tänd ett ljus och finn ron inom dig.