söndag 27 mars 2011

Söndagkväll...

... och på någe sätt så gick den här dagen också.

Men det har inte blivit många knop gjorda här hemma... jag har mest bara varit... och försökt andas i nuet, och väntat på att det värsta skulle gå över. Men inte gråtit.
Suttit vid teven och slötittat mest hela dagen, och kvällen... inte velat tänka... och sovit bort en stund.

Carolina är den som har räddad dagen. Hon har skött marktjänsten, varit som "sola i Karlsta´", och dessutom bakat roliga muffins som hon bjöd på ikväll. Tack gumman... tack för att jag fick vara lite svag idag!

Men nu måste jag ta nya tag för morgondagen... nu får sorgen makas undan lite igen.

..........

Mamma ringde ikväll. Hon är lite svamlig, då hon får morfin mest hela tiden nu. Jag hör att hon är orolig för den förestående operationen... och som vanligt så peppar jag på.
Hon frågade hur jag hade det med magen nu... och jag sa att det kändes lite bättre... och lovade att komma upp senare i veckan.
Men jag tror att hon har haft en bra dag ändå... pappa har, som vanligt, varit dit två gånger under dagen... och sen så har min syster varit dit en sväng. Hon var i stan för att fira min bror igår... och idag, innan hon åkte hem, så hade de allihopa åkt upp till mamma. Min bror... min syster... och min systerdotter... alla med sina respektive hade varit där.
Hon blev säkert jätteglad när de kom... så jag är glad för hennes skull...

.......

Tack alla medmänniskor där ute... mer än jag nånsin kommer att ha ord för.

Inga kommentarer: