måndag 21 november 2011

Det är bara att hålla ifrån sig...

... för annars går det inte. Punkt och slut.
I varje vaken stund och medveten minut.

Jag fick höra att Sven-Erik blivit skjutsad i rullstol senast man hade sånguppträdande på boendet. Pappa var där och spelade... och mitt i där någonstans så kände pappa en kort sekund av igenkännande i Sven-Eriks ögon. Men sen så... ja, sen så var det inte mer.

Jag ser hur trött mamma är, och hur hennes värld krymer allt mer. Oron finns där... än om jag har sagt till henne att hon ska leva tills hon är 92. Minst!

Punkt och slut. För jag ska ju ordna den bästa av jular... oavsett vad.

4 kommentarer:

Marjatta sa...

Tankar och kramar <3

Elisabeth sa...

mARJATTA: Tack snälla vän! Varm kram..

Anonym sa...

Tänker på er o hoppas ni slipper dumma kommentarer Ni har varandra o verkar ha det såå mysigt Massa kramar till er båda

Elisabeth sa...

aNONYM: Tack snälla för dina omtänksamma rader! Att ordna mys och vara tillsammans nu är det som bär varje dag. Varm kram..