torsdag 24 november 2011

Nu har snart det sista ljuset brunnit ner...




... bokstavligt talat. Ljusen är slut - men jag ska köpa nya imorgon!
Sen ska jag imorgon bjuda Carolina på... ja, inte två ton lussebullar kanske, men väl en riktig gofika på stan.... eller så köper jag med mig några skivor julskinka hem. Å med vörtlimpa, rödbetssallad och... ja, kanske en julmust till henne så kan det bli bästa julgofikat hemma istället. Vi får se... men aldrig har vi behövt julmyset så mycket som nu.

Nästa vecka. Fast än jag bara tycks fungera två dagar i taget nu... så vet jag ju att det finns dagar lite längre bort som kommer. Sven-Erik... och adventsgudstjänsten med fika i Ålidhemskyrkan. Sen adventsfikat på boendet. Sen vårdplaneringen veckan därpå...

Ett annat sen... mamma. Hur mår hon nästa vecka? Är hon lika dålig som nu så har jag lovat pappa att komma dit så att han kan fara och träna med sina körer. Självklart... han behöver komma ut lite.

Så det gäller att hålla i julmysarkänslan allt vad som bara går nu... vilken börjar imorgon då jag köpt nya ljus!!

2 kommentarer:

Marjatta sa...

Vilken lycka för både mor, och dotter..Keep on the good work Carolina..snyggt jobbat! Jag önskar en riktigt fin Adventshelg till er båda. Ljus, och kärlek. Tankar, och varma styrkekramar.

Elisabeth sa...

mARJATTA: Tack min vän... och nu har snart det första adventsljuset brunnit ner. Men då... då får man hålla i hoppet fram till den andra advent... och då tända nya ljus. Varm kram..