måndag 12 juli 2010

Idka byteshandel...

... är bra. Ibland blir det också byten åt överlevnadshållet... så där så att man får göra någe trevligt, och att man får i sig lite nyttigt och gott.

Som idag, då jag bytte en gammal Marimekko-skärm mot två salladsluncher för mig och Carolina. En märklig byteshandel kanske... men då jag träffade E förra veckan så var hon på jakt efter just en sådan skärm... och jag erbjöd henne att få ta min gamla. Den låg iallfall bara undanstoppad i garderoben...

Hon blev glad, tror jag... och idag när vi gick ner med skärmen, så bjöd hon oss på valfri lunch på sitt matställe!! Det hade hon inte behövt göra...
"Jo, men det blir en bra liten bytesaffär" sa hon.
Eller som Carolina sa: " Det här var då den bästa affären du gjort, mamma... en ful marimekkoskärm mot en superdupersallad!"

Vi tackade... beställde båda ost- och skinksallad... och inom mig så tänkte jag att det finns nog en mening med allt ändå. Som att spara en rödblommig Marimekkoskärm i garderoben...


Ikväll har vi "Van Veeteren" att se fram emot...

3 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Byteshandel är perfekt - antingen det gäller saker eller tjänster. Jag har varit med om att byta handarbete mot massage. Det var inte så dumt heller.
Varm (inte svettig =) kram

caja sa...

Variato delectat-Ombyte förnöjer

Ett utmärkt byte tyckte jag, våga vinn ;-D
Må väl/caja

Ett ögonblick sa...

Vilket byte!!!...båda nöjda, det är ju så det ska va.:))
Tack, för en fantastisk blogg med så vackert skrivna ord...jag ömsom skrattar och ömsom gråter.

Önskar Dig en vacker Dag!
lisamaja