måndag 14 februari 2011

"Nej, det går inte"...

..."jag måste följa med min man till tandläkaren då."

Det blir tyst i luren, så säger sköterskan på vårdcentralen:
"Din man?"
Jag förstår ju att hon frågar... och kanske undrar hon om hon har hört rätt... för man brukar inte behöva följa med en vuxen människa till tandläkaren.
"Ja, jo.. min man har en demenssjukdom... och därför måste jag följa med honom."
Men han kan inte vara så gammal? frågar hon då.
"Nej, han fyller 55 år nästa söndag" svarar jag.

Det är svårt att tänka att SE forfarande kan gå till tandläkaren, men han kan inte gå hem.

..........

Nåja, nu har jag bokat om tiden hos läkaren idag. Av tusen olika anledningar. Jag har också bokat in en läkartid för Carolina... så de kollar upp hennes blåmärken. Å de ska ta "en hel packe utredningar" som sköterskan uttryckte det...

RK nästa...

4 kommentarer:

Johanna sa...

Många kramar till er!

Eleonora sa...

Det låter bra att ni kollar upp hälsan, som är så viktig för att man ska orka hålla igång.
Kram till er båda

Nina Lindh sa...

Sänder en Alla hjärtanskram!

Ruta Ett sa...

Smyger in med en stooor kopp varm choklad med liiiite konjak i.
Kramar till er, varma sådana