söndag 1 april 2007

Starta paniken.....

Påsken är ju här!!! Jag trodde den var minst 14 dagar bort! Förstår inte riktigt vad jag använder kalendern till när jag verkar ha så noll koll??

Morgonen började iallafall med kaffe hos pappa och mamma! Pappa ville ha hjälp med att föra över några foton från sin gamla mobil! Det var ju busenkelt! (Låtsades jag ju bara för egentligen var det bara ren tur att jag lyckades fixa det! Man vill ju verka smart!)

Sven-Erik och jag tog en promenad i det vackra vårvädret! Vi hade bestämt att gå och handla, men jag ångrade mig nästan när jag såg hur mycket folk det var på affären! Sven-Erik hanterar det inte så bra när det blir för mycket folk, för mycket intryck! Men jag bestämde mig för att vi skulle ta det extra lugnt, absolut inte stressa och handla bara det nödvändigaste! Och det gick bra! Men Sven-Erik sa säkert 10 gånger under tiden: Mycket folk idag! Måste helt enkelt lära mig att vi INTE går och handlar på en fredag eller lördag!
Vi köpte myrr (till våra nya gäster myrorna) och påskliljor i kruka! Och naturligtvis en stor påse påskgodis!

Sven-Erik sovit mycket idag! Så är det bara! Vissa dagar är han tröttare och sover en hel del under dagen och vissa dagar sover han mindre! Kuratorn på geriatriken säger att det är bra: då vilar hjärnan!

Kvällen avslutas med Bond ..... James Bond!

Roligt idag: Carros totalupplevelse från musikfestivalen! Hon är fortfarande lyrisk!
Mindre roligt: Mamma är dålig ikväll! Hjärtat har gått mycket oroligt, och hon har ont!
Till Gud: Håll din vakande hand över henne!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas mammsen mår bättre i dag..

Elisabeth sa...

Till pyrobritt: Tack för omtanken! Blev glad när jag vaknade imorse utan att någon ringt och meddelat att hon åkt iväg med ambulansen... idag var hon lite piggare!