torsdag 19 april 2007

Choklad innehåller....

.... ett ämne som gör att man blir
KÄR!
Säger min tonårsdotter och jag undrar:
Är det så? BLIR kär? Hur fungerar det på
oss som blev kära för 22 år sen? Bäst före datum?
Eller käka choklad dygnet runt för kärlekens skull?
Onsdag idag....
Lite depp i duschen idag igen! (Men bara lite...!)
Fikade med pappa! Mamma kvar på sjukhuset!
När jag kom hem hade Sven-Erik besök av en tidigare arbetskompis, Conny. Vad roligt för Sven-Erik!
Sov bort en timme. (Åh, det behövde jag!)
Städade och diskade. (Fy, vad tråkigt!)
Middag och Ally (Idag höll jag mig, hör och häpna, vaken!!)
Mamma ringde! Hon hade fått åka hem från sjukhuset! (Jaha, nu är det bara att vänta på provsvaren...!)
Zappade som vanligt....
Roligt idag: Sven-Eriks besök, mamma hemma
Mindre roligt idag: duschdeppet, städ och disk
Tips: Ät choklad dygnet runt! Finns bara kärleken där, så spelar väl vikten ingen roll!! Hmm!
Till alla mina livlinor: Som någon annan skrev: TACK!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej och tack för dina kommentarer i min blogg. Ja, mina barn hade nog önskat att alla hade egen TV...Men,men.
Ha en bra dag.

Christina sa...

Visst skulle man kunna äta choklad dygnet runt hade man bara inte blivit så tjock om magen.....

Anonym sa...

Dessutom så blir du sååååå frisk om du äter chocklad, men den ska vara mörk och full av kakao.
Vi ska gå på en RIKTIG chocklad butik när ni kommer till stockholm

Elisabeth sa...

annli: Allting kostar, så är det ju bara! Carros gamla skrutt-TV får nog duga 100 år till!

Christina: Vi blir väl "God och Glad - Kexchoklad!"

Pyrobritt: Du äter alltså för lite choklad!! Ser fram emot chokladbutiken!

Anonym sa...

Hej!
Kär vet jag inte om man blir av att äta choklad, men choklad dämpar däremot olycklig kärlek har jag läst, hur nu de funkar har ingen olycklig kärlek så jag vet inte :) o jag hoppas jag slipper erfara de.

Ha de gott