tisdag 24 april 2007

IL STOCKHOLMO



Den 10 maj åker hjärn-gänget till STOCKHOLM! Det vill säga jag och min dotter! Vi ska bo på hotell och bara njuta, komma bort från vardagen, och unna oss lite tillsammans-tid! Det behöver vi! Är det någon som har något tips på vad en medelålders tjej med tonårsdotter kan hitta på, förutom att shoppa och besöka alla de typiska turistställena, hör av er!

Måndag idag (en zoombiedag känns det som....sömnen, ni vet!)

Sov uruselt inatt! (3 timmar.... varför är det på natten allt tänk poppar upp?)

Pelle (Sven-Eriks ledsagare) kom kl.09.30! Vi drack kaffe och sen åkte de iväg och skulle titta på bilar! De var borta 1,5 timma - och när de kom tillbaka (mer kaffe blev det då) så berättade Sven-Erik om den nya Ford han skulle köpa! (Carolina berättade att hon frågat honom på eftermiddagen vad han hade gjort under dagen: Jag har varit och tittat på bilar, sa han. Carolina frågade då: Alldeles ensam? Han svarade: Ja, det är väl klart!) Så är det nu...!

Skulle rensa i min garderob! Men det slutade med att jag somnade på sängen istället! Behövde nog det! En ljuvlig timma var det iallafall!

Åkte och handlade! (helt plötsligt utan både det ena och det andra ..... planering?)

Ringde svärmor. (som vanligt lyckades jag ringa när hon låg och vilade!)

Ringde mamma. (de hade varit och ätit pizza igår! Åh, vad roligt!! Tack Gud!)

Ringd svägerskan. (som har en tuff vecka nu!)

Middag och Ally ( sen middag - så Ally och jag blev en kortvarig historia på 20 minuter!)

TV-zapp blandat med Carolinas funderingar om inköpet av balklänning! (Bal i 9:an, varför då)

Roligt idag: mamma och pizzafesten, att det verkar fungera med Pelle..

Mindre roligt idag:sömnen, ingen garderobsstädning, dålig inköpsplanering..

Tips: Se Ugly Betty imorgon på 5:an! Hon är nästan lika bra som Ally!

Till alla mina livlinor: Tack Gud igen då, för att du skickat hit alla stora och små livlinor!

9 kommentarer:

Christina sa...

Så mysigt, Stockholm är en fin stad!
Hoppas att ni får det trevligt där.

Anonym sa...

Hej. Tack för din långa kommentar..Skulle verkligen behöva någon som följde med mig, är så konflikträdd, men jag tar tag i detta och ska klara det. Tyvärr blir det till att flytta mötet några dagar för vi är lite sjuka här hemma. Ja, jag har varit inne på skolverkets hemsida och tittat, försöker samla på mig information och fakta för att ha bakom mig. Ha en bra dag.

Anonym sa...

Tack för kommentaren i min blogg. Kikar in här nu och läser att du har det tufft du med. Sänder en varm tanke till dig och hoppas att det är ok att jag lägger en länk till dig i min blogg.

Anonym sa...

vi får väl uppfinna ett sömnpiller sim fungerar du och jag...

Elisabeth sa...

christina: Tack! Vi hoppas också det..!

annli: bara DU har rättigheten att vara en tigermamma för ditt barn! Krya på er...!

chaos: Tack! Självklart får du lägga till länken! En varm tanke går i retur till dig...!

pyrobritt: slå-hårt-i-huvudet-piller kanske...?

Christina sa...

Elisabeth, det är jag som skall tacka.
För att du besöker min blogg och för de rara orden du skriver.
Jag blir så glad skall du tro.
Önskar dig allt gott
Kram

cillirill sa...

Jo du vännen, du är inte den enda som stör mamma i vila, även jag kan den konsten

Anonym sa...

Hahaha...Ja ungefär så är det när man ska köpa jeans. Ha det bra.

Elisabeth sa...

cillirill: Tack! Det är skönt att veta att man inte är ensam om den konstformen...! Ha det gott!