tisdag 10 april 2007

Ångestvecka igen ....

Så hamnade man här iallafall!!
Trots att jag hade lovat mig själv dyrt och heligt förra gången att INTE bete mig så Beirut ... !! (Min sons epitet på mig när han var 7 och sa att han kallade mig för Beirut för jag var så "jäla" bombad! Såg för mycket Sven Melander tydligen!)
Men faktum är att jag verkar vara helt bombad ibland! Så därför har jag nu den ångestvecka som jag så idogt försökt förebygga...!
Mitt impulsköp! Därav ångestveckan...
Hur kan man gå och köpa en tesil för 150 spänn?? Visst, den var designad och väldigt snygg, men ändå... kan man sila te på mer än ett sätt???
Nåja, det är nog bara att svälja förtreten, acceptera nederlaget och ta nya tag! En liten tröst är dock att min dotter tycker den är "skithäftig"!


Tisdag idag. ( Varför tisdagarna uppfanns kommer jag aldrig att förstå! Någon som vet?)

Var till mamma och pappa som vanligt och drack kaffe! Mamma såg inte alls frisk ut! Hon var heller inte sitt vanliga glada jag, utan verkade både ledsen och orolig! Hon sa: Jag mår verkligen inte bra...
Mamma har varit sjuk i över 30 år med 3 hjärtklaffsbyten, stroke och tusen andra saker! Hon har spenderat stor tid av dessa år på sjukhus och i ambulanser! Men aldrig har jag hört henne säga: jag mår verkligen inte bra. (Gud, nu tror jag du har fått lite ludd i öronen! Hör du inte mina böner? Räcker det inte nu!)
Men imorgon ska hon på sjukhuset och ta nya prover! Håller tummarna....

Sven-Eriks farbror dog i natt! Svägerskan ringde och berättade för mig, för att jag i lugn och ro skulle tala om det för Sven-Erik. Hans reaktion var ganska frånvarande: Lika bra, sa han bara och började strax därefter att prata om programmet han såg på TV:n just då!
(Insikt om liv och död förutsätter att man har ett abstrakt tänkande, vilket försvinner när man har den sjukdom som Sven-Erik har!) Men jag tror ändå, för att jag vill tro det, att någonstans därinne så sörjer han sin farbror!

Ringde svärmor! Hon var fortfarande snuvig men kände sig bättre! Jo, men du förstår jag har köpt Kan Jang på ICA , sa hon. Hon var också orolig över min mamma!
Tack svärmor! Hittills hade tisdagen varit bara tung - men du fick den att kännas lite ljusare!

Tvättade idag igen! (Jag hinner aldrig ner till botten på tvättunnan?? Vad är det för fenomen?)

Sven-Erik jobbade som vanligt! (Vid TV:n mellan 13.00-14.00) Sovit en hel del idag också!

Ringde flera samtal! (kommunen, f-kassan, athena care, m m . Försökte bl a fixa så att ledsagarservicen för Sven-Erik kommer igång! Men Gud vad trögt allting går....!)

Carro (min superduktiga dotter) gick och handlade och fixade sedan middag! Va?? Inte är det så himla många tjejer på sexton år som oombedd gör en sån sak, eller?
Spagetti och köttfärssås bjöd hon på! Väldigt gott!

Ally (jag lyckades faktiskt HÅLLA MIG VAKEN!!)



Roligt idag: Svärmor, Carros middag
Mindre roligt idag: tisdag, ångestveckan, mamma
Tips: Nästa gång ni går förbi den där snygga, moderna och designade grejen som ni inte alls behöver men ändå gärna vill ha - gå bara förbi!!! Det kan sluta med att ni drabbas av ångestvecka ni också...!

Till alla mina livlinor: det ni gett mig idag - det bär mig imorgon!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommenterade så fint om mig på min blogg, och när jag nu gick hit till din och läste så kan jag inte säga något annat än detsamma om dig. Du skriver definitivt en blogg jag kommer följa fortsättningsvis.

Och du, angående den där tesilen, jag hade antagligen gjort precis samma sak :)

Anonym sa...

Visst är det skrutt att få ångestvecka över fjuttiga 150:-!
Men jag känner sååå väl igen fenomenet!

Anonym sa...

KÄNN INGEN SORG ÖVER MIG! SA TESILEN
JAG ÄR SÄKER PÅ ATT HAN TRIVS JÄTTEBRA HOS ER...

Ge alla komungubbar på käften..

Elisabeth sa...

Johanna: Tack! Vad glad jag blir! Skönt att veta att man inte är ensam som saknar karaktär ibland..!

atir: Håller med dig helt! Om man hade shoppat för 10 000, då kanske man hade kunnat förstå problemet..?!

pyrobritt: Du är mycket tuffare än jag!

Anonym sa...

Så ångestveckan är onödig,,, det gäller "bara" 150:-,, å ingalunda 10,000:-! Känn dej som ett ekonomiskt geni! Jippie! Ångesten kan du påbörja efter din 65-årsdag!