lördag 30 juni 2007

Ord och meningar i natten...







Ansvaret för ordet är delat mellan avsändare och mottagare.Ord och meningar är broar. Om de är ämnade att vara det




Fredagen kom och gick... och jag orkar bara inte skriva något ikväll! Men det har varit en underbart vanlig dag... nästan som en tid för länge sedan...

Några noteringar bara:

Vi har upptäckt att SE går in på barnens rum och "plockar" saker som vi sedan får leta på hans rum! Idag hände det igen... Jonas dosa till internet hade försvunnit - och vi hittade den i SE: s gömmor på hans rum! (Sökte och hittade den när SE var ute med Pontus P..) En del pengar har också försvunnit under en längre tid.. och ibland har jag hittat igen dem inne hos SE... Toalettpapper är också en samlingsvara där inne hos honom... liksom en massa olika "småpryttlar", som man lika gärna skulle kunna slänga... ! Älskade, älskade ibland blir jag så förtvivlad ... att se din förändring....

Carolina bakade hallonpaj! Den smakade underbart... så underbart att den var slut på en kvart, tror jag! Tack snälla gumman...

Nu tar jag Pontus P och går till sängs... imorgon är en ny dag!

God natt alla mina livlinor - tack för ännu en dag... hoppas ni får sova gott!!

7 kommentarer:

Christina sa...

Hej vännen...vill önska dig en skön helg
kram

Anonym sa...

*Kramar om*Hoppas resten av helgen blir hyfsad!
Kram!

Elisabet. sa...

Min mamma har i ... sex år - minst - varit drabbad av Alzheimers sjukdom .. men det är nog tvärtom för henne.

Ååå, vad jag känner med dig!
Man blir så totalt dränerad på energi så det går inte i ord att beskriva.

All oro och ångest och rädsla och männniskor som inte förstår; som säger .. "men hon är ju precis som vanligt!" , ja, så sa dom i början, t.om. min egen syster som inte hade mamma hos sig dagligen.
"Hon låter som förr!" sa mammas f.d. kollegor, sjuksköterskor allesammans.
Javisst.
Hur lätt som helst klarade hon av att föra ett bludder-samtal det där första året.

Nu är allt förbi förstås.
Nu ligger hon i sin säng och tittar på mig med oseende ögon.

Anonym sa...

Åhh, Elisabeth!!!
SÅ skönt att det har varit en "vanlig" dag, jag förstår att SE:s samlande är trist att upptäcka, kanske för att det är ett steg, ett led....

Stora kramar på dig min vän och tack för alla dina vänliga, uppmuntrande och roliga kommentarer hos mig!

Anonym sa...

Måste vara skönt med en "vanlig" dag mitt i allt.....Även om det innefattar lite samlande. Det lät gott med hallonpaj:) Vad duktig hon är din dotter...Jag önskar dig allt gott. Du är ständigt i mina tankar....För att du gör mig så glad och får mig att må bra. Du är min alldeles egen ängel:) Ha en skön kväll....Kram/ Annika

Elisabeth sa...

christina: Får verkligen önska dig detsamma! Vet att du har det lite tufft nu...tänker på dig! Kram..

åsa: Jaha då, den SKA bli bra, har jag lite tjuskalligt och barnsligt nu bestämt... Ha det bra du med.. Kram..

elisabet: Du vet så precis, precis, precis hur vi har det nu! Tack för att du vill dela med dig av din erfarenhet av denna fruktansvärda sjukdom.. och som så svårt drabbar de anhöriga..
Din sorg och saknad över någon som inte finns, men ändå finns...måste också vara stor!
De säger att det blir bättre när det blir sämre...! Kram..

maria: Ja, alla dagar är bra - utom de dåliga!!
Visst är det ett led.. ett nytt kliv nedför trappstegen...så är det! Tack själv du fina.. Kram..

annika: Välkommen tillbaka! Du är saknad av många!! Ja, min dotter brås verkligen inte på sin mamma..! Men jag har liksom aldrig orken heller nu för tiden..!
DU gör mig glad.. Kram..

Anonym sa...

Hej - du får gärna låna - men sätt ut mitt namn... Jag tycker så mycket om din blogg. Så mycket. Härligt att möta en ny människa, en ny blogg... kommer tillbaka.
Anne-Marie