lördag 2 juni 2007

Besök från Skogsbrynet...



... kommer vi att få på tisdag kl.10.00......

Igår träffade jag Börje! Han som eventuellt ska bli Sven-Eriks nya ledsagare! Det blev ett ganska bra möte, tycker jag! Jag berättade om Sven-Erik, vem han varit och vem han är idag! Han berättade om sig själv, vad han gjort tidigare och vad han gör idag!
Utan att gå in på några detaljer om Börje, så kan jag väl säga att han verkar vara en person som har "hjärtat på rätta stället", och en förmåga att behandla andra människor utifrån den människans utgångsläge, och inte sitt eget utgångsläge! Viktiga, och nödvändiga kunskaper för att arbeta som ledsagare, tycker jag! (Vi får se om jag har rätt...!)

Vi bestämde att Börje kommer hit på tisdag kl. 10.00...

Problemet, och det var som vanligt stort, hur skulle jag lägga fram det här för Sven-Erik? Måste komma på något som låter trovärdigt,,, Jo, du din ledagare kommer på tisdag... är inte en mening som är brukbar... den sanningen skulle knäcka honom alldeles...! Åh, vad jag funderade... då ringde denne Börje och sa: "Du, jag kan säga att jag är en före detta granne till er från den tiden då ni bodde på Skogsbrynet? Att jag tänkte att jag skulle komma förbi och hälsa på..!" Men åh, vad glad jag blev... både för att han ringde och för hans förslag..!

Så på tisdag klockan 10.00 kommer grannen på "Besök från Skogsbrynet.."!!

Håll tummarna.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skall hålla tummar och tår, Elisabeth.
Hoppas att allt går bra....
Tackar så mycket för att du hälsar på i min blogg och önskar dig och de dina en skön lördag
Kram

Anonym sa...

ja man va bra jag funderade också kring det när jag hörde att han bott på skogsbrynet...hoppas det blir bra nu.,,

Anonym sa...

Det är ju så det ska funka med ledsagare....Att man inte är där för sin egen skull utan alltid tänker på den man jobbar för. Så är det i mitt jobb också, med förståndshandikappade. Jag utgår allti ifrån vad de vill och inte efter vad jag tycker är kul. Han verkar klok den där Börje....Hoppas verkligen att det funkar:) Håller tummarna jättehårt. *kram*

Elisabeth sa...

christina: Tack! och Tack! Du har så fint på din blogg, så det är en lisa för själen att gå dit... Kram

pyrobritt: Det hoppas jag också..!Kram

annika: Tack! Jo, men jag tror inte många vet vad det innebär att vara ledsagare..! Jag tror att om man arbetar inom vårdyrket så måste man ha ett humant synsätt också... som du! Kram