måndag 4 juni 2007

La Dolce Vita vid Fontana di Trevi....



... upplevde jag idag! Nja, åtminstone nästan! Inte på samma sätt som Anita Ekberg i Rom kanske, men väl som Elisabeth i det ljuva livet vid fontänten på Renmarkstorget!!

Sitta där, dricka en latte, höra gatumusikanten spela en smäktande tango... känna solen som bränner i ryggen, alla sommarmänniskor som flanerar förbi... ja, det säger jag bara, att den som inte kände sig som Anita Ekberg i det läget... !!! Någon Marcello Mastroianni dök dock aldrig upp - så efter en stund tog jag min tomma lattemugg och vandrade tillbaka till verkligheten!

Glömde dock att kasta ett mynt över axeln - en önskan som tydligen ska bringa lycka! Men det förstås.... det kanske bara gäller i Fontana di Trevi?

Måndag idag... (med solen kommer värmen kommer glädjen kommer lyckan kommer...)

Var uppe tidigt! En vaken natt...!

Tog en promenad upp till mamma och pappa med Pontus P. Fika och prat..

Sven-Erik sov när jag kom hem... lite trött!

Liftade med mamma och pappa ner till stan! Hade några tusen ärenden att uträtta... men fick en ljuvlig och välbehövlig stund vid "Fontana di Trevi"! En lyx i vardagen numera...!

Vad Sven-Erik hade gjort under den tiden vet jag faktiskt inte! Men han hade nu tappat två tänger, skruvmejslar eller avbitare.... (misstänke att någon stulit, vad det nu var han hade tappat, 4 gånger berättade han detta för mig..!) Ofta är det han själv som lagt saker och ting någonstans - och sedan glömt bort det! De brukar komma fram så småningom...

Sven-Erik och jag tog en promenad i det vackra vädret. Vi gick till Coop och handlade lite... bl a jordgubbar, som smakade underbart gott!

Middag... kokt skinka med mimosasallad! Gott med kall mat på en varm dag!

Carolina åkte iväg på skolavslutningsmiddagen! Jonas skjutsade henne... Hon hade haft roligt, berättade hon sen... med mycket mat, och mindre dans!

Somnade i soffan... och missade början på "Extreme home makeover"!! Sur blev jag! Alla klagar på att det är ett "snyftarprogram", och visst är det så... men faktiskt - familjen som blir hjälpt får ju ett helt nytt liv... från koja till slott! Då kan man väl få gråta glädjetårar för deras skull, tycker jag! Det gör jag iallafall!

Vad som sen var kvar av kvällen - lite städning och zappakaljan!! Sven-Erik somnade tidigt..!

Roligt idag: La Dolce Vita, solen jordgubbar, Carolinas skolavslutningsmiddag...

Mindre roligt idag: Sven-Eriks misstänksamhet....

Tips: Prova att slänga ett mynt i en fontän och önska något - det kanske fungerar!!

Till alla mina livlinor: Idag önskar jag att ni hade varit med mig vid fontänen...!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle hemskt gärna vilja sitta med dig där...
Tack för solen och värmen du skickar ner, behövs här idag.
Ha nu en riktigt skön dag vännen
Kram

Anonym sa...

Vad bra skrivet om Fontana di Trevi (eller hur det nu stavades) alias Renmarkstorget. Du lyckades verkligen fånga den där sommarkänslan. Ja, det är riktigt skönt med den här värmen nu.

Håller tummarna för grannen från Skogsbrynet idag...

Anonym sa...

Svar på min blogg:


Tack vännen så rar du är! *kramar om*

Ja gud så hemskt det var..har fortfarande en attans olustig känsla.. är sådär grinfärdig!!

Ja jag är så lycklig över dom..
Det är de bästa som finns ju *ler*

Massor med kramar till dig!!

Ps! Du har en utmaning här på min sida ifall du vill!!

Anonym sa...

Så härligt Du beskriver livets små och stora glädjeämnen och sorger! Man får verkligen ta vara på det som bjuds, må vara fontäner eller jordgubbar eller samvaron med andra människor helt enkelt... sålänga man har dem och livet självt.... Ylle

Anonym sa...

Men Du missade inte Design Simon Och Tomas, sista avsnittet var förra veckan. Förresten går det att se alla avsnitten på webb-tv. :-)

Elisabeth sa...

christina: Du är så välkommen..! Ha det gott du med! Kram

plupp: Tack! Vad roligt att du tycker det! Kram

puffeltufflan: Jag ska kolla in den där utmaningen imorgon! Nu är jag däckad...! Kram

ylle: Tack! Du har så rätt.. ta vara på det som bjuds här och nu! Kram

cleo: Men nu blev jag ju glad! Tack för tipset! Kram