fredag 8 juni 2007

En dumbolle med flipflop....



Har ni sett någon sådan? Inte? Nej, det hade inte jag heller - förrän hon dök upp här ute på morgonkvisten - och vattnade växterna med morgonkaffet!! Med andra ord, en nyvaken Elisabeth i dotterns uteskor snubblande över hundens tuggben - som skickade iväg kaffekoppen med innehåll rakt ner i blomlådan med rosa pelargonier!!
Sven-Erik skrattade så han grät - och Elisabeth, ja..... hon flippade ut totalt...!!!

"Dumbolle" ett av de allra roligast ord som en av mina blogg-kompisar kom med! Vad jag förstår så är översättningen på detta ord: Dumskalle! En mycket roligare benämning på någon man tycker är lite dum... även när det gäller en själv!! Tack kompis!

"Flipflop" Vem kom på idén med flipflop-sandaler? En sula med en stång mellan tårna... va? Jag fattar inte tjusningen alls, och tycker de är en stor flopp!! (Ska jag åtminstone tycka tills blåmärket på knäet har försvunnit!)


Såå... imorgonbitti blir det ingen kaffedrickande dumbolle med flipflopp-sandaler! Då blir det kaffe i sängen! Säkrast så!!



Fredag idag....

Vaknade tidigt som vanligt! Morgonkaffet tänkte jag avnjuta ute - men det blev ju allt annat än en njutning....! (Nåja, Sven-Erik fick sig ett gott skratt och jag fick ett blåmärke...!)

Tog en promenad upp till mamma och pappa. Avnjöt kaffet där istället då...!

Carolina låg och solade när jag kom hem. Sven-Erik hade klippt gräset... roligt!

Följde med Fredrik (min bror) ner på stan. Han ville ha smakråd för en present till flickvännen Carmen, som fyller 35 på söndag. En fika på NK hann vi också med... ! (Fredrik vet att jag inte vill vara hemifrån så länge - så det blev inget långt stadsbesök...)

När jag kom hem hade Sven-Erik och Pontus P gått upp till mamma och pappa och fikat! Han hade haft jätte-trevligt, sa han! (Tack mamma och pappa för att ni finns där... både för mig och Sven-Erik... vad skulle jag ha gjort utan er??)

Middag... ja, det blev kräm idag också! Kallt och gott... men imorgon ska vi nog grilla! ( Fredrik och Carmen kommer hit och assisterar...!)

Carolina bakade "superdupergod" hallonpaj! Receptet från Carolinas faster Britt... (Å nu är det inte mycket kvar av den... !)

Somnade i soffan.... inte något nytt precis! Nu ska vi se "Belägringen" med Denzel W.... får se vad det är...!


Roligt idag: ordet "dumbolle", s-e klipp gräsmattan, mamma o pappa, hallonpajen...
Mindre roligt idag: flipflopp-floppen...
Tips: Kräm med mjölk ... är gott när värmen slår till! Men man blir hungrig fort...!

Till alla mina livlinor: Ett vackert, roligt, snällt ord = en livlina för någon...!


6 kommentarer:

Anonym sa...

ååh jag skrattde också gott..själv älskar jag flipp flopps och måste skärpa mig så jag inte går iväg i finklänningen med flipp flopps...vad roligt att hon bakar min paj hon alltså carolina...ja jag är tillbaka

Christina sa...

Ja så det kan gå....
Jag använder också flip flop och de är de bästa skor jag kan ha på sommaren men man får vara försiktig för det är lätt att snubbla om man inte ser sig för.
Tur att du inte slog dig värre....
Hallonpaj låter inte fel, det är gott med pajer fast det sätter sig så dumt på kroppa.
Ha en fortsatt skön kväll min vän
Kram

Anonym sa...

Hahaha...Du é bara för go....Du har ju hittat den perfekta illustrationen på en dumbolle:) Flipflop ja, jag hatade dem förr och trodde de gav skavsår mellan tårna...Men nu är det de bästa sommarskorna:) Tack för alla underbara kommentarer hos mig....Blir så glad:)Sitter och fnissar för mig själv. Ja, det var förresten jag på bilderna men du vet väl att svart trollar bort...
Ha det riktigt gott:)

Ella sa...

Hej
Jag hittade till dig från Humle och Dumle - Isabelle.
Nu har jag läst en lång stund och jag kommer garanterat att återvända.

Anonym sa...

Haha, tack för den historian! Den har glatt många vid det här laget...

Elisabeth sa...

pyrobritt: Inte så kul att komma på finfesten i flipfloppisar, kanske? Jo, pajen var god .. nu slut!..Kram

christina: Jo, nu vet jag hur lätt det kan gå...! Men det får nog bli annan typ av skor för min del...! Kram

annika: Tack! Men det var ju tack vare dig som det blev en illustration!! Svart är snyggt - men lite trist... Kram

ella: Men vad roligt! Du är så välkommen... Kram

plupp: Ja. varsågod! Vad roligt att du tycker den var rolig... fast det blev den ju inte förrän efteråt! Kram